همشهری آنلاین - رشید عسگری: سرزمین تزار‌ها و استالین با استفاده از بازمانده‌های تاریخ و فرهنگ غنی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

کجا و چه زمان؟

مردادماه و اوایل شهریورماه گرم‌ترین فصول روسیه هستند. زمستان‌های روسیه طاقت فرسا و به شدت سرد است به طوری که در مسکو هوا به 50- یا 60- درجه سانتی‌گراد می‌رسد ولی باز هم در این فصل علاقه‌مندان به گردشگری برای لذت از برف و سرما دل را به دریا می‌زنند و در رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مسکو و اطراف به تماشای بارش برف و لذت از میهمانی‌های روس‌ها می‌پردازند.

فصل بهار خیلی انتخاب مناسبی برای سفر به روسیه نیست چرا که در این فصل برف‌ها شروع به آب شدن می‌کنند و مشکلات فراوانی برای رفت و آمد در خیابان‌ها ایجاد می‌کنند.

هوای روسیه خشک است به همین دلیل حتی در مناطق شمالی نزدیک به سیبری در تابستان دمای هوا به 20 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در مسکو و سنت پیترزبورگ دما در تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد در تغییر است.

عید شکرگزاری و مراسم کریسمس و سال نو بیشترین جشن‌ها و فستیوال‌ها را در بر می‌گیرند و روسیه را به هدف مناسبی برای سپری کردن تعطیلات تبدیل می‌کنند.

فستیوال موسیقی بهاره در ماه اردیبهشت اجراهای مختلف از اپراها و موسیقی‌های محلی را بر می‌گیرد. جشنواره فیلم مسکو در پاییز و در سال‌های فرد برگزار می‌شود.

کاخ کرملین یادگار‌های سیاست و سلطنت و کمونسیم و دمکراسی در روسیه را در بر دارد. در این کاخ بود که ناپلئون در آن نشست و سوختن مسکو را تماشا کرد؛ لنین دیکتاتوری کارگری را به راه انداخت؛ خروشچف جنگ سرد کرد و یلتسین از روسیه نوین سخن گفت. موزه کاخ کرملین میراث به جا مانده از این وقایع تاریخی-سیاسی را برای شما به نمایش می‌گذارد.

مامیف کورگن (MamayevKurgan) یادگار جنگ استالینگراد است و یادبود‌های سربازانی را که کشته شدند در بر دارد. مجسمه مادر روسیه که شمشیری را در دست دارد یکی از زیباترین اثار هنری روسیه است.

کاخ موزه هرمیتیج (Hermitage) در سنت پیترزبورگ با دارا بودن بیش از 3 میلیون اثر تاریخی هنری به جا مانده از یک قرن و نیم سلطنت تزارها یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنری-تاریخی اروپا است.

پارک لاپلند (Lapland) که توسط یونسکو حفاظت می‌شود با دارا بودن 2784 کیلومتر مربع وسعت و 33 گونه مختلف پستانداران و پرندگان از دیگر جاذبه‌های دیدنی روسیه است.

حتماً در سفر به روسیه وقت زیادی را به بازدید از شهر سنت پیترزبورگ اختصاص دهید چرا که این شهر در طی سال‌های حکومت کمونیست‌ها ماهیت تزاری و سلطنتی خود را حفظ کرده و چندین کاخ و موزه و کتابخانه معروف را در بر می‌گیرد. در اطراف کاخ‌های این شهر رودخانه‌ای جریان دارد که شهر را به چیزی شبیه شهر ونیز در ایتالیا تبدیل کرده.

اطلاعات مفید:

برای سفر به روسیه نیاز به روادید مخصوص روسیه که از سفارت آن کشور قابل دریافت است؛ دارید.

برای رانندگی در روسیه به گواهینامه بین‌المللی (IDP) نیاز است.

کد خبر 61216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز