همشهری آنلاین - رشید عسگری: پرو کشوری اعجاب انگیز است که هزاران سال پیش یکی از پیشروترین تمدن‌های جهان بوده است.

در سفر به پرو، شهر باستانی اینکا و شهر گمشده ماچو پیجو (MachuPicchu) و میراث به جا مانده از استعمار اسپانیا را مشاهده خواهید کرد.

کجا و چه زمان؟

فصل‌ها در پرو را از نظر آب و هوایی می‌توان به دو زمان تقسیم کرد. یکی فصل باران و یکی فصل بدون باران و خشک‌تر.

این تقسیم بندی تنها از نظر بارش است ولی دمای هوا بیشتر بستگی به ارتفاع محل دارد. مناطق مرتفع‌تر دمای پایین‌تری دارند.

فصل توریستی پرو از بهار تا تابستان است که در ارتفاعات «اندین» (Andean) فصل کم بارش است. از همین رو بهترین زمان برای استفاده از طبیعت کوهستان‌های پرو است.

از زمستان تا اوایل بهار فصل بارش‌های سنگین است و استفاده از طبیعت را کمی با مشکل روبرو می‌سازد ولی این زمان توریست‌ها و خود مردم پرو را به سمت سواحل این کشور روانه می‌کند. در باقی اوقات سال دریا اکثراً طوفانی است.

در جنگل‌های شرقی همواره باران می‌بارد و بارانی ترین فصل‌های اسن منطقه آذر ماه تا خرداد است. ولی با این حال توریست‌ها و علاقه‌مندان به گشت و گذار در جنگل در تمام سال به این مناطق سفر می‌کنند.

در نوار ساحلی پرو دمای هوا در اکثر اوقات متعادل است. بیشترین دما حدود 30 درجه سانتی‌گراد و کمترین 20 درجه است که شب‌ها معمولاً به این دما می‌رسد. در مناطق دیگر در زمستان‌ها هوا کمی سردتر می‌شود و روز‌ها به حدود 15 تا 20 درجه می‌رسد.

ماچو پیچو برای خیلی از توریست‌ها تنها هدف سفر به پرو است و یکی از با ارزش‌ترین بناهای باستانی آمریکای جنوبی به شمار می‌آید. نظرات مختلفی در مورد این بنا داده می‌شود.

بعضی‌ها می‌گویند که اینکاها آن را برای زنده نگاه داشتن فرهنگ اینکا بعد از استعمار اسپانیا ساخته‌اند. بعضی دیگر معتقدند که سال‌ها قبل از آن این بنا برای اجرای مراسم مذهبی اینکاها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

گذرگاه اینکا که به IncaTrail معروف است، یکی دیگر از باز مانده‌های اینکاها است. تپه نوردی 3 تا 4 روزه‌ای که برای رسیدن به این محل انجام می‌شود می‌تواند خاطره‌ای تاریخی و اسرار آمیز از سرزمین اینکاها باشد. این گذرگاه از دره مقدس (SacredValley) تا ماچو پیچو ادامه دارد.

دره ریو اوروبامبا (Río Urubamba) یا El Valle Segrado یا دره مقدس نیز یکی دیگر از مناظر توریستی پرو در قلب طبیعت است.

سنگر‌های پیساک (Pisac) و اولانتایتامبو (Ollantaytambo) و بازار‌های محلی و روستا‌های این منطقه یکی از جاذبه‌های دیگر پرو به حساب  می‌آید. بالن سواری در حوالی این منطقه ماجراجویی خاطره انگیزی را به همراه دارد.

اطلاعات مفید:

واحد پول پرو نوو سول (Nuevo Sol) نام دارد. هر نوو سول 360 تومان و 0.3 دلار آمریکا است. تنها ارزی که در پرو تبدیل می‌شود، دلار آمریکا است و باقی پول‌ها به سختی و با قیمت پایینی تبدیل می‌شوند.

برای رفتن به پرو از ایران باید به کشور‌های اروپایی یا آمریکا سفر کنید و سپس از طریق هوایی به فرودگاه‌های لیما یا جورگه چاوز بروید. روادید مخصوص پرو را باید از سفارت پرو تهیه کنید. عوارض ورود به پرو 25 دلار آمریکا است.

برای سفر از طریق راه زمین از بولیوی مسیر خوبی به لیما وجود دارد. از کلمبیا تا پرو بهترین مسیر گذر از اکوادور است.

برای رانندگی در پرو نیاز به گواهینامه بین المللی (IDP) دارید

کد خبر 61211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز