پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دایسوکه ناکانیشی دوچرخه سوار ژاپنی که تا کنون 113 کشور را با دوچرخه طی کرده است، میهمان همشهری آنلاین شد.

او رویای جهانگردی با دوچرخه را از ده سالگی در سر می‌پروراند. به همین دلیل کمی که بزرگتر شد در باشگاه دوچرخه سواری در شهر اوزاکا ثبت نام کرد و تمرین‌هایش را برای شروع یک سفر هیجان انگیز و تحقق آرزویش شروع کرد.

دایسوکه 37 ساله از ژوئیه 1998 سفرش را شروع کرده و سه بار در بین سفر به ژاپن بازگشته تا تجدید قوای مالی و جسمی کند.

دایسوکه ناکانیشی Daisuke Nakanishi می‌گوید که قرار است دو بار کره زمین را دور بزند و با یک میلیون نفر دوست شود اما تا کنون با این که در دور اول سفرش به سر می‌برد توانسته با 500 نفر دوست شود و در ایران هم دوستان خوبی پیدا کرده است.

به نظر او مردمان آمریکا و کشور‌های آمریکای جنوبی راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. سفرش به کشورهای آمریکای لاتین آن قدر طولانی بوده که توانسته زبان اسپانیولی را ظرف 4 سال یاد بگیرد. 

او به عشق دیدن ایران به این سرزمین تاریخی آمده و از بندر عباس، شیراز، اصفهان، قم، خود را به تهران و تبریز رسانده است.

بعد از دیدن این شهرها به ارمنستان و گرجستان رفته ولی به دلیل جنگ گرجستان و روسیه دوباره به تهران بازگشته است او قصد دارد در همین روز‌ها به سمت مشهد رکاب بزند و تهران را ترک کند.

او در دیدار از موسسه همشهری گفت: پیام دوستی و صلح ایرانیان را به کشورم خواهم برد.

دو چرخه تایسوکه با دارو و لوازم یدکی که همراه خود می‌برد 70 کیلو وزن دارد. او در این 10 سالی که دچرخه سواری می‌کند 73 بار لاستیک و 10 باز زنجیر چرخ عوض کرده است

عکس‌ها: زهرا رفیعی

کد خبر 61173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز