چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

بنیاد موزیلا روز سه‌شنبه 18 اکتبر(26 مهر) سومین و آخرین نسخه آزمایشی از نگارش جدید مرورگر فایرفاکس را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اینترنتی "تک وب"، بنیاد موزیلا نگارش قبلی از این مرورگر را با نام "فایرفاکس ‪ "۱/۵‬در ماه نوامبر سال ‪ ۲۰۰۵‬ارائه کرده بود و از چند ماه قبل در حال آماده‌سازی نگارش جدید این مرورگر اینترنتی با نام "فایرفاکس ‪ "۲/۰‬بوده است.

علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند آخرین نسخه آزمایشی از مرورگر "فایرفاکس ‪ "۲/۰‬را ویژه استفاده در سیستم‌عاملهای "ویندوز"، "لینوکس" و همچنین سیستم‌عامل "مک اواس اکس" شرکت "اپل" به صورت رایگان از وب سایت موزیلا (‪ (www.mozilla.org‬دانلود کنند.

بنیاد "موزیلا" هنوز تاریخ دقیق انتشار نسخه نهایی "فایرفاکس ‪ "۲/۰‬را اعلام نکرده‌است. نگارش دوم این مرورگر به قابلیتهای جدید و متنوع زیادی مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به فیلتر شناسایی‌کننده سایتهای جعلی (فیشینگ)، قابلیت بررسی صحت دیکته لغات تایپ شده توسط کاربر و همچنین بهبود امکانات جستجوی اینترنت توسط این مرورگر اشاره کرد.

مرورگر رایگان و دارای کد باز(اوپن سورس) "فایرفاکس" تنها مرورگر اینترنتی است که موفق شده با مرورگر غالب "اینترنت اکسپلورر" شرکت مایکروسافت رقابت کند به طوری که بسیاری کاربران "اینترنت اکسپلورر" هم‌اکنون "فایرفاکس" را دانلود کرده و به عنوان جایگزین "اینترنت اکسپلورر" مورد استفاده قرار می‌دهند.

شرکت تحقیقات اینترنتی "نت اپلیکیشنز" در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده بود ‪ ۱۲/۵‬درصد از کاربران اینترنت از مرورگر "فایرفاکس" برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند.

هم‌اکنون شرکت مایکروساقت نیز در حال آماده‌سازی مرورگر جدید خود به نام "اینترنت اکسپلورر ‪ "۷‬است که در آینده نزدیک به همراه "ویندوز ویستا" عرضه خواهد شد.

کد خبر 6117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز