همشهر‌ آنلاین: رئیس سازمان تربیت بندی با اعلام اینکه هزینه حضور تیم‌های ایرانی در المپیک پکن بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده، گفت: کاروان ایران در بازی‌های المپیک پکن ناکام نبوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تربیت بدنی در حاشیه‌ افتتاحیه‌ نخستین همایش باشگاه‌های تهران، درباره‌ نتایج کاروان اعزامی ایران به المپیک اظهار کرد: واقعیت این است که در ایران ظرف و مظروف برابر هم نیستند، انبوه جمعیت با میزان نیاز ورزشی که داریم سازگار نیست و حضور در سه رشته‌ی مدال آور در المپیک حاشیه‌ی امنیت ندارد.

وی با بیان این که اگر قرار است در المپیک موفق شویم باید از محدودیت نیروهای انسانی خارج شویم، ادامه داد: ما در سه زمینه‌ توسعه زیر ساخت،‌ توسعه منابع انسانی و توسعه منابع مالی مشغول فعالیت هستیم. قطعا توجه دارید که تلاش سه ساله نمی‌تواند ورزش را به یکباره متحول کند. در زمینه‌ توسعه زیر ساخت و نیروی انسانی رشد کردیم. در این دوره از بازی‌های المپیک در چهارده رشته‌ ورزشی حاضر شدیم که این آمار برای حضور گسترده در المپیک لندن به 20 رشته‌ ورزشی خواهد رسید.


معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه احتمال آسیب دیدگی در بازیکن حرفه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: در طول تاریخ المپیک تنها در سه رشته مدال آور بوده‌ایم و ورزشکاران المپیکی این رشته‌ها باید از تمام توان خود استفاده کنند، بنابراین هر لحظه احتمال آسیب دیدگی و خارج شدن از رده برای آنها وجود دارد. بنابراین باید به فکر جایگزین مناسب برای آنها باشیم.


رئیس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه از "سوریان" و "حدادی" انتظار مدال داشتیم، متذکر شد: در این دوره تصور می‌کردیم سوریان عنوان قهرمانی وزن خود را کسب کند و احسان حدادی نیز در مکان سوم رشته‌ خود بایستد. در جودو به کسب مدال نزدیک بودیم. در بدمینتون و تنیس روی میز نیز ورزشکاران نمایش خوبی از خود نشان دادند و می‌توانیم به کسب مدال در این رشته‌ها در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو امیدوار باشیم. امیدوارم کشتی و تکواندو بتوانند به حق خود در المپیک برسند و نتایج خوبی را از آنها شاهد باشیم.

معاون رئیس جمهور درباره هزینه‌های کاروان اعزامی ایران به المپیک پکن خاطرنشان کرد: کمیته‌ ملی المپیک ۲۰ میلیارد تومان و سازمان تربیت بدنی نیز مبلغی بیش از این رقم را برای آماده سازی و اعزام ۵۵ ورزشکار هزینه کرده است. البته هزینه‌ اعزام مبلغ ناچیزی بود.

علی آبادی در ادامه در پاسخ به پرسش این خبرنگار که پرسید یعنی مبلغی در حدود ۳۰میلیارد تومان؟ گفت: بله ، شاید بیشتر.

وی درباره‌ دلایل ناکامی کاروان اعزامی ایران به المپیک گفت: ناکامی‌، نه. ناکامی صورت نگرفته است.

علی‌آبادی درباره‌ احتمال تغییر مدیریت سازمان تربیت بدنی اظهار کرد: این مسئله شایعه‌ای بیش نیست.

رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: پس از بازگشت کاروان ایران از المپیک عملکرد تیم‌های اعزامی توسط کارشناسان ارزیابی خواهد شد.


وی همچنین درباره‌ی اهداف برگزاری نخستین همایش باشگاه‌های تهران گفت: ما باید در راستای اصل 44 قانون اساسی حرکت کنیم و بخش خصوصی را توسعه دهیم. در سه سال گذشته به دنبال این بودیم که باشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم چرا که تجربه نشان داده است برای اینکه ارزان تر و سریعتر به بعد قهرمانی برسیم باید بخش خصوصی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: به طور جدی به دنبال این هستیم تا باشگاه‌ها را تشویق کنیم و آنها را یاری دهیم تا روند خصوصی سازی ادامه پیدا کند که در این صورت با انجام هزینه‌ی کمتر می‌توان جمعیت بیشتری را جذب کرد و با ایجاد رقابت بین باشگاه‌ها توان قهرمانی کشور را افزایش داد. ما باید به سمت خصوصی سازی برویم تا امکان توسعه و گسترش فراهم شود. بدین وسیله می‌توانیم عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی و حضور در ۲۰ رشته‌ المپیکی را شاهد باشیم.

کد خبر 61124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز