جمعه 30 شهریور 1397 | به روز شده: 1 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 22 مرداد 1387 - 00:13:00 | کد مطلب: 60397 چاپ

نکته بهداشتی روز: خواب در دوران بارداری

زندگی > خانواده - همشهری آنلاین:
عوامل بسیاری چه جسمی و چه عاطفی ممکن است در دوران بارداری خواب شما را به هم بزند.

 اما داشتن خواب کافی در این دوران اهمیت دارد.

عمل به این توصیه‌ها به برطرف کردن بیخوابی‌ شما در دوران بارداری کمک می‌کند:

  • یک وضعیت راحت و – شاید جدید- برای خوابیدن بیابید.
  • پیش از رفتن به بستر با ماساژ یا حمام گرم به خود آرامش بدهید.
  • هوای اتاق خود را خنک و مطبوع نگهدارید، و برای آرامش موسیقی یا صداهای طبیعی پخش کنید.
  • قبل از خواب از تکنیک‌های آرامش‌بخشی عضلانی (relaxation) استفاده کنید.
  • هر روز مقداری ورزش کنید. در مورد مقدار ورزشی که برای شما مجاز است، با دکترتان مشورت کنید.
  •  اگر در به خواب رفتن دچار اشکال هستید، از تختخواب بیرون بیایید و غذای مختصری بخورید یا کتاب بخوانید، سپس هنگامی که خواب‌آلود شدید، دوباره به بستر برگردید.

HealthDay News,11 June, 2008