یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون وزیر بازرگانی گفت در سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی 30 سیستم اطلاعاتی و تجارت الکترونیک فعال می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، موحدی در حاشیه دومین همایش سراسری ایران‌کد در مصاحبه با خبرنگاران افزود: 10 سیستم از این تعداد ویژه تجارت الکترونیکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: سیستم های کارت بازرگانی و جواز صادراتی نیز طراحی شده است.

معاون وزیربازرگانی درباره ایران کد نیز گفت :ایران کد در شناسایی مواد اولیه، ابزار و وسایل یدکی در بخش تولید و محصول نهایی در هنگام مصرف به صورت رقابتی موثر است.

وی ادامه داد: ایران کد در عرصه مدیریت کلان نیز به منظور شناخت میزان عرضه و تقاضا به منظور سیاستگذاری بازار تاثیرگذار است.

موحدی بابیان اینکه بر اساس مصوبه دولت ایران‌کد باید تا پایان سال 87 اجرایی شود ،افزود: ایران‌کد از تیر امسال افتتاح و در عرصه کالا فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه تا دوماه آینده کالاهای تخصصی و فوق تخصصی نیز زیر پوشش ایران کد قرار می‌گیرند، گفت: خدمات ایران کد تا 4 ماه آینده ارائه می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی افزود: ایران کد در تمام نظام هایی که کالا در آن وجود دارد، در نظرگرفته خواهد شد و به تدریج خدمات نیز تنها به بنگاه‌های دارای ایران‌کد ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران‌کد در مالیات بر ارزش افزوده و شفاف‌سازی‌، عنصر پایه‌ای است که برای شناسایی کالا استفاده می‌شود.

موحدی با اشاره به تشویق‌ها و تنبیه‌های دولت برای استفاده از ایران‌کد گفت: به تدریج کالاهای بدون ایران کد به عنوان توزیع خارج از شبکه مشمول موارد قانونی خواهند شد. [تجارت الکترونیکی: از رؤیا تا واقعیت]

کد خبر 60293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز