مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران در جهت همراهی با دولت وشهروندان و به منظور صرفه جویی در مصرف برق تدابیر تازه‌ای را به کار گرفته است.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: نصب چراغ های راهنمایی خورشیدی که با استفاده از انرژی خورشیدی از سال گذشته در تهران آغاز شده با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف برق کار نصب نوع چشمک زن آن به ویزه در معابر بزرگراهی و مسیر اتوبوس های تندرو به نحو فرآینده ای شتاب گرفته است.

مهندس حجت الله بهروز در ادامه افزود: علاوه بر نصب چراغ های خورشیدی که نیاز به مصرف برق ندارند، تبدیل به چراغ های معمولی به LED با توجه به اینکه مصرف برق این گونه چراغ ها تنها ده درصد مصرف چراغ معمولی است، تدبیر بعدی مدیریت شهری در جهت کاهش مصرف برق به شمار می آید.

بر اساس این گزارش وی با اشاره به اثرات اجتماعی و اقتصادی چاره اندیشی دستگاه های اجرایی در جهت کاهش مصرف برق از محل مصارفشهری بر شهر و شهروندان تصریح کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده به وسیله مدیریت شهری، تهران به سمت استفاده از انرژی های پاک و در نهایت به سوی تبدیل شدن به شهر سبز پیش می رود.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران با تشریح فن آوری به کار رفته در چراغ های راهنمایی خورشیدی افزود: این چراغ ها انرژی خورشید را در ساعات روز در خود ذخیره می کنند و در تمام طول شبانه روز از جمله در زمان قطع برق هم چنان به کار خود ادامه می دهند.

وی با ذکر این که به تازگی خاموش شدن چراغ های راهنمایی به علت قطع برق نیز به مشکلات ترافیک تهران افروده شده، خاطر نشان کرد: چراغ های راهنمایی خورشیدی نیاز به کابل کشی، احداث پست برق و انجام عملیات حفاری ندارد.

مهندس بهروز در توضیح ساز و کار تبدیل چراغ های معمولی به چراغ های LED گفت: در حالیکه سوختن مکرر چراغ ها مشکلات ترافیکی در تقاطع ها به وجود می آورد چراغ های LED چایداری بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند و حتی اگر یک ردیف از آنها نیز بسوزند مشکل جدی در عملکرد آن به وجود نمی آورند.

وی با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده به منظور تبدیل صد در صد چراغ های زمان دار تقاطع های تهران به LED گفت: مصرف انرژی برق چراغ های LED فقط 10 درصد چراغ‌های معمولی است و از این رو الگوی جایگزینی این گونه چراغ ها در حال تسری به سایر کلان شهر و شهرهای کشور است.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک با تاکید برآنکه مدیریت شهری در جهت کاستن از مشکلات موجود از هیچ همراهی با تدولت فروگذار نمی کند اظهار امیدواری کرد: دولت نیز با نگاه کلان به مشکل ترافیک تهران در جهت حل مشکلات مردم در زمینه حمل ونقل شهری همکاری لازم را داشته باشد

کد خبر 58365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز