همشهری آنلاین: رعایت چند اقدام احتیاطی ساده می‌تواند تضمین کند در تابستان کارتان به بخش اورژانس بیمارستان نکشد.

برای حفظ سلامت خود در این فصل به این نکات توجه کنید:

  • از گرمای مفرط پرهیز کنید. اگر در بیرون از خانه در هوای گرم به بازی با ورزش می‌پردازید، به مقدار کافی آب یا نوشیدنی حاوی املاح (الکترولیت) بنوشید. از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه  استفاده نکنید چرا که به علت ادرارآور بودن، باعث کم‌آبی بدن می‌شوند.
  • در کنار استخر یا ساحل دریا حواس‌تان را جمع کنید. کودک‌تان را بدون نظارت رها نکنید و از شنا کردن در شب‌ها پرهیز کنید؛ اغلب استخرها نوردهی مناسبی ندارند و در نتیجه دیدن کف استخر در شب برای فرد مشکل است. هرگز به درون آبی که کمتر از سه متر است شیرجه نروید. شیرجه رفتن به درون آب‌های کم‌عمق می‌تواند باعث صدمه گردن و نخاع شود.
  • محل گزش حشرات را نخارانید، چرا که این کار پوست را زخم می‌کند و آن را در معرض عفونت با میکروب "استافیلوکوک مقاوم به آنتی‌‌بیوتیک" قرار می‌دهد. اگر محل گزش حشره خارش دارد، از کرم موضعی ضدخارش استفاده نکنید.
  • اگر داروی ضدفشارخون یا انسولین دریافت می‌کنید، آنها را درون یک ظرف سردکننده بگذارید و با خود به کنار ساحل یا سایر محل‌‌های تفریحی ببرید.
  • غذایی را که برای مدتی در آفتاب و حرارت مانده است، نخورید، زیرا می‌تواند باعث بیماری شما شود. غذا باید پوشانده و سرد نگهداشته شود و سپس به محض اینکه خوردن افراد تمام شد، دور انداخته شود.

HealthDay News,6 June, 2008

کد خبر 57213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز