همشهری آنلاین: 10 دیپلم افتخار دهمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی نوآ زاگورا (Nova Zagora) بلغارستان به کودکان و نوجوانان هنرمند ایرانی اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه در سال 2008 با موضوع آزاد برگزار و در پایان 559 دیپلم افتخار به کودکان 26 کشور جهان اهدا شد.

بر این اساس مائده یهرمی دختر 5/5 ساله تهرانی کوچک‌ترین برنده ایرانی این مسابقه است که با کشیدن مترسکی نارنجی رنگ در مزرعه آفتابگردان که دو کلاغ بر روی دست‌های آن نشسته‌اند به این افتخار دست یافت.

همچنین ملیکا مینایی 7 ساله، صبا گرجی و پرستو قنبری 8 ساله و نگین یزدانی 9 ساله اعضای کتابخانه‌های کانون تهران و غزل گودرزی 8 ساله، کیمیا عباسی 9 ساله و ماه‌منیر هوایی 11 ساله اعضای مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران و نازنین قرنجیک 10 ساله عضو مرکز شماره 1 کانون گرگان و محمدرضا وکیل‌زاده 9 ساله از تهران دیپلم‌های افتخار این مسابقه _ که بالاترین جایزه نمایشگاه محسوب می‌شود_  را به دست آوردند.

یک دیپلم افتخار دیگر نیز به امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل مشارکت فعال در این رقابت هنری از سوی برگزار کنندگان نمایشگاه اهدا شد.

کودکان ایرانی برنده مسابقه نوآ زاگورا بلغارستان، به صورت عمده در آثارشان فرهنگ،آداب و رسوم، جشن‌ها و عروسی‌ها، خانه و خانواده ایرانی و طبیعت و مزارع در ایران را مورد توجه قرار دادند که تصویر نقاشی‌های آنها در  بخش اخبار پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com به نمایش گذاشته شده است .

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آثار 15 نفر از اعضای خود را به این مسابقه در بلغارستان ارسال کرده بود.

کد خبر 57191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز