دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه نهایی وب‌سایت دانشنامه فضایی در قالبی جدید قابل استفاده است

فضا

پنج تیرماه 1387، نسخه نهایی وب‌سایت دانشنامه فضایی با طرح و امکاناتی جدید، برای علاقه‌مندان به مباحث دانش و فناوری فضایی قابل استفاده شد.

پیش از این و در نوزدهم آبان 1386، نسخه آزمایشی این پایگاه همزمان با آغاز هفته جهانی فضا افتتاح شده بود. دانشنامه فضایی از سوی سازمان فضایی ایران در راستای طرح بسترسازی فرهنگی و با هدف ایجاد پایگاهی فارسی‌زبان به منظور استفاده پ‍‍ژوهشگران، دانشجویان، دانش‌آموزان و کلیه علاقه‌مندان به مباحث دانش و فناوری فضایی راه‌اندازی شده است.

بنا بر اعلام سازمان فضایی ایران، ساختار دانشنامه فضایی به گونه‌ای طراحی شده است تا مباحث فضایی به مرور و با همکاری علاقه‌مندان، ویرایش، تکمیل و به طور مناسب پوشش داده شود. به این ترتیب که علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه مقالات وب‌سایت دانشنامه فضایی، می‌توانند با ارسال مقاله، ویرایش مطالب موجود و یا تکمیل آنها، دانسته‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

از این رو، سازمان فضایی ایران به منظور تکمیل محتوای دانشنامه فضایی، از کلیه محققان و پژوهشگران عرصه دانش و فناوری فضایی دعوت به همکاری می‌نماید.علاقه‌مندان می‌توانند پس از درخواست عضویت در وب‌سایت، به ارسال مقالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود اقدام کنند. همچنین تلاش شده است تا نگارش مقالات به گونه‌ای باشد تا امکان استفاده از مطالب دانشنامه برای کلیه دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان فراهم آید.

به تمامی علاقه‌مندان توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خدمات بیشتر، عضو دانشنامه فضایی شوند. از این پس، اعضای دانشنامه می‌توانند از خدماتی مانند اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت دانشنامه و مقالات جدید، امکان دریافت فایل مقالات، امکان ارسال مقاله و همچنین داوری مقالات استفاده کنند.

برای درخواست عضویت به بخش عضویت رجوع کنید. اعضای دانشنامه با توجه به تعداد بازدید از مقالات، ارسال نظرات و پیشنهادات موثر در جهت بهبود کیفیت مقالات و تعداد مقالات ارسالی، ارزیابی می‌شوند و در صورت لزوم از امکانات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

دانشنامه فضایی از هرگونه پیشنهاد، نظر و انتقاد سازنده در جهت بهبود کیفیت ارائه مقالات استقبال می‌کند.

www.isa.ir/enc

کد خبر 56517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز