شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: ظرف یک‌ماه آینده هرهفته یک بوستان فرامنطقه‌ای وتا پایان سال دست‌کم ۴۰ طرح فضای سبز دیگر، از سوی شهرداری تهران آماده بهره برداری می‌شود.

فضای بزرگ نمایشگاه بین‌المللی، بوستان 27 هزارهکتاری بانوان درجنوب تهران، بوستان 15 خرداد درمنطقه 18، بوستان گلبرگ وآبنمای موزیکال بوستان ملت ازجمله این طرح‌ها دربخش فضای سبز است.

به گزارش همشهری، از آنجایی که توسعه فضای سبزبه‌دلیل ارزش افزوده بالای زمین در شهر تهران مدیریت شهری را با دشواری‌های زیادی در راه افزایش سرانه‌ها مواجه ساخته است، محمد باقرقالیباف، شهردارتهران دیروزهنگام افتتاح بوستان 15‌خرداد درمنطقه 18، از بنیاد 15 خرداد  و آیت‌الله صانعی، رئیس این بنیاد،به‌دلیل تامین زمین5/2 هکتاری این بوستان برای استفاده شهروندان  بسیارقدردانی کرد.

وی که ازابتدای عهده داری پست شهرداری تهران سعی کرده است انواع طرح‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... را با تمرکزدرجنوب شهربه انجام برساند دیروزدرجمع ساکنین منطقه یافت آباد دوباره برسروعده خود مبنی برکاهش فاصله‌ها بین شمال وجنوب شهرتهران پا فشاری وحتی ادعا کرددردوره مدیریت وی درشهرداری تهران اگرفاصله‌ها بین مناطق برخوردارشمال با مناطق محروم کاهش نیافته باشد حداقل ازرشد آن جلوگیری شده است.

یکی دیگر ازبخش‌های سخنرانی کوتاه مدت قالیباف اختصاص به ارائه آماری از حجم طرح‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی به میزان ۳ هزار مترمربع داشت و از این بابت شهرتهران را با وجود همه مشکلات به یک کارگاه فعال تشبیه کرد و گفت: چند برابر عملیات عمران شهری که در روی زمین و درمعرض دید مردم قرار دارد، در زیرزمین و دور از چشم مردم درحال انجام است.

یکی دو نمونه آن به گفته شهردار تهران، احداث 350 کیلومتر تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی و احداث سالانه 15 کیلومتر تونل متروست.

طرح نوسازان قانونی  است

قالیباف شهردار تهران درحاشیه مراسم بهره برداری ازبوستان 15 خرداد با خبرنگاران دیداروبه سؤالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه شهرداری برای فروش متری طرح مسکن نوسازان مجوزهای لازم را ندارد،گفت: این موضوع صحت ندارد و من پس ازکسب مجوزهای لازم ازشورای اسلامی شهرتهران شخصا با رئیس بانک مرکزی و وزیر مسکن نیزدر این مورد به توافق رسیده‌ام.

وی همچنین در پاسخ به این شائبه که سرنوشت طرح نوسازان یک مشابه طرح ارکیده خواهد شد،خطاب به خبرنگاران از آنان خواست بگویند که طرح ارکیده را در نهایت چه کسی حل کرد؟

وی پس از این که از نقش محوری شهرداری تهران در حل مشکلات طرح ارکیده سخن گفت، تاکید کرد: شهرداری تهران، طبق وظیفه خود و با مجوز شورای شهر تهران، نسبت به رفع بخشی از مشکلات مسکن شهروندان، در چارچوب مشخص اقدام کرده است.

وی قول داد این طرح براساس زمانبندی حتی زودتر از زمان تعیین شده تمام می‌شود.

وی تاکید ‌کرد که به هیچ وجه، گوشش بدهکار مسائل حاشیه‌ای که اورا ازوظایف اصلی اش دور می‌کند، نیست و نمی‌خواهد وارد موضوعات سیاسی شود.

کد خبر 56398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز