گروه شهری: دارندگان گواهینامه‌های یک‌ساله در طول سال اول رانندگی خود، اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند و ماموران پلیس راه درصورت مشاهده، گواهینامه آنها را ابطال می‌کنند

در نوروز امسال و همزمان با آغاز تعطیلات، طرح پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با «‌ بر هم زنندگان نظم عمومی در راه‌ها» آغاز شد و بیش از 8 هزار گواهینامه یک‌ساله باطل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده، ماموران پلیس راهور قاطع‌تر از تعطیلات نوروز امسال با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند و به هیچ وجه از برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی راه‌ها کوتاه نمی‌آیند.

رضا استادی کارشناس آموزش رانندگی این اقدام پلیس راهور را اقدامی مناسب ارزیابی کرد و گفت: این روش که در هر کشور دارندگان گواهینامه یک‌ساله اجازه تردد در جاده‌های برون شهری را ندارند امری مرسوم است.

استادی به نحوه آموزش رانندگی اشاره کرد و افزود: متأسفانه از آنجا که نحوه آموزش در کشور چندان متناسب با وضع تردد در جاده‌ها نیست، می‌توان این حرکت پلیس راهور را گامی در جهت کاهش سوانح رانندگی دانست.

استادی وضع قوانین بازدارنده از سوی پلیس راهور را اقدامی در جهت حفظ سلامت رانندگان دانست و از وجود قوانین سختگیرانه بیشتری در کشورهای توسعه یافته خبر داد.

او همچنین  مقابله با آنچه رئیس پلیس رانندگی« مبارزه با بر هم زنندگان نظم عمومی خواند»را به‌عنوان امری اجتناب ناپذیر در کاهش سوانح دانست.

کد خبر 56248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز