یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سام خسروی فرد، روزنامه‌نگار و کارشناس محیط زیست دو اثر به بازار کتاب عرضه کرد

کتاب «میراث طبیعی ایران» تالیف سام خسروی فرد، شصت و سومین کتاب از مجموعه از ایران چه ‌می‌دانم است که از سوی انتشارات دفتر پژنوهش‌های فرهنگی به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین در این کتاب که در پنج فصل تدوین شده است، ابتدا جغرافیای طبیعی ایران توصیف می‌شود و در فصل دوم گیاهان و جانوران و جغرافیای زیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل سوم که با عنوان اندوختگاه‌های ملی،‌آمده مطالبی درباره پارک ملی، آثارطبیعی ملی، مناطق شکار ممنوع و پارک‌های جنگلی آمده است.

فصل چهارم به اندوخت‌گاه‌های بین المللی پرداخته و در فصل پایانی موضوع درآمدی بر ارزش میراث طبیعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مولف کتاب،‌ از کارشناسان محیط زیست است که تا کنون ده‌ها مقاله و گزارش درباره وضعیت محیط زیست ایران به رشته تحریر در آورده است.

کتاب در 120 صفحه به قیمت 950 تومان عرضه عمومی شده است.

سام خسروی فرد همچنین کتاب دیگری را در مجموعه سرزمین و مردم انتشارات امیر کبیر به بازار کتاب عرضه کرده است به نام مالدیو که به شکل مختصر و کاربردی و مفید کشور مالدیو در قاره آسیا را معرفی کرده است.

این کتاب افزون بر آنکه می‌تواند منبعی روز‌آمد برای مطالعه درباره یک کشور باشد، به عنوان یک راهنمای دستی در مسافرت نیز قابل استفاده است.

برخلاف کتاب های سبز که با همین رویکرد معرفی کشورها شکل گرفته و از سوی وزارت خارجه تدوین و منتشر شد، کتاب های این مجموعه جیبی بوده و قابلیت حمل آن هم بسیار آسان است.

کتاب مالدیو در 90 صفحه به قیمت 1500 تومان عرضه عمومی شده است.

کد خبر 55748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز