گروه اقتصادی: خاموشی‌های برق از اول تیر تا پایان تابستان در سراسر کشور به‌صورت برنامه‌ریزی شده، ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار همشهری، ادارات کل برق هر استان زمان خاموشی‌ها را به اطلاع عموم می‌رسانند. خاموشی‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هرهفته زمان آن تغییر می‌کند.

برنامه زمانبندی خاموشی‌های برق محدوده جغرافیای هرمنطقه در تهران مشخص شده و هرهفته ازسوی شرکت‌های برق استانی اعلام می‌شود.

شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل کاهش توان تولید برق ناشی از کمبود ذخایر نیروگاه‌های برقابی، اعمال برنامه خاموشی‌ها اجتناب ناپذیر است و سیاستگذاری در زمینه نحوه اعمال و اعلام خاموشی‌ها با هماهنگی شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان تهران و قم و شهرهای تابع استان تهران نیز تدوین شده است.

برنامه خاموشی‌ها، براساس دونوبت دو ساعته طی 24ساعت برای هر منطقه تحت پوشش شرکت‌های توزیع نیروی برق پیش‌بینی شده است.

براساس این برنامه تعداد نوبت‌های خاموشی مشخص شده در یک دوره زمانی معین برای هر منطقه به‌طور مساوی اعمال می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است متناسب با اقدام عملی مشترکان برای صرفه جویی مصرف برق حداقل به میزان ۱۰ درصد، سهم خاموشی‌‌های هر استان کاهش یافته و در برنامه تغییراتی انجام‌می‌شود.

همه شرکت‌های توزیع نیروی برق تهران بزرگ، نواحی استان تهران، غرب استان تهران و استان قم از طریق شماره تلفن‌هایی که درصورت‌حساب‌های برق درج شده است آماده پاسخگویی به مشترکان هستند.

برنامه خاموشی‌هایی که به‌صورت ماهانه تهیه شده است ولی به‌دلیل احتمال تغییر به‌صورت هفتگی اعلام می‌شود در همشهری آنلاین و صفحات راهنمای همشهری در هفته جاری منتشر می‌شود.

خاموشی‌ها که دلیل عمده آن ازسوی مسئولان دولت خشکسالی اعلام شده است با توجه به افزایش مصرف برق در کشور و ناتوانی تولید در نیروگاه‌های کشور ادامه پیدا می‌کند.

اگرچه برخی آمارها از ورود و راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید در شبکه برق کشور حکایت دارد، ولی با توجه به کسری بودجه و تامین نشدن نیاز‌مالی سد‌های مهم کشور احداث چند سد مهم در سال‌های اخیربا تاخیر انجام شد و یکی از مشکلات موجود در تامین برق کشور ناشی از این امر است.

مشکلات ناشی از تامین نشدن شرایط ورود بخش خصوصی به بخش تولید برق در کشور نیز از مهم‌ترین عوامل مشکلات تامین برق کشور در شرایط دشوار خشکسالی است.

کد خبر 55561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز