دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: رئیس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از آغاز پذیره‌نویسی عمومی نخستین بازار فرا بورس ایران تا ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش همشهری، پس از طی مراحل قانونی تشکیل بازار فرا بورس مراحل پذیره‌نویسی سهام فرا بورس(OTC) ظرف روز‌های آینده انجام خواهد شد. قرار است براساس این طرح ۲۰ درصد از سهام یادشده به مردم فروخته شود.

محمود خواجه نصیری رئیس اداره بورس‌ها و بازار‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر گفت:در حال حاضر برنامه تشکیل بازار فرا بورس، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پذیره نویسی سهام این شرکت شروع می‌شود.

او افزود:آخرین بخش از کار، پیش از پذیره نویسی عمومی، واریز سهم مربوط به هیات مؤسسان است که این موضوع نیز تا ۲ روز آینده به پایان می‌رسد و پس از آن فراخوان عمومی برای پذیره نویسی سهام آغاز خواهد شد.

براساس مصوبه شورای بورس قرار است در این بازار علاوه بر شرکت بورس اوراق بهادار و نهادهای مالی، سهمی هم برای عموم مردم درنظر گرفته شود.

براین اساس ۲۰ درصد سهام به شرکت بورس اوراق بهادار تهران اختصاص می‌یابد، ۶۰ درصد به نهادهای مالی و ۲۰ درصد نیز از طریق عرضه عمومی به مردم واگذار می‌شود.

پیش از این استقبال گسترده‌ای از سوی نهاد‌های مالی برای تشکیل این بازار صورت گرفته بود به‌طوری که حجم درخواست‌های ارائه شده از سوی بانک‌ها، بیمه‌ها، هلدینگ‌ها و نهادهای مالی برای مشارکت در تأسیس بازار فرا بورس بیش از ۳ برابر میزان قابل تخصیص برای این گروه بود.

سرمایه این شرکت ابتدا ۵ ‌میلیارد تومان بود که پس از آن سازمان بورس این رقم را به ۱۰ ‌میلیارد تومان افزایش داداما سازمان بورس مجبور شد همین رقم را نیز به‌دلیل استقبال بسیار زیاد نهاد‌های مالی بین آنان تقسیم‌بندی کند؛

چرا که حجم تقاضاهای ارسال شده بیشتر از حجم قابل تخصیص برای گروه‌های مالی بود. قرار است نخستین بازار فرا بورس ایران حد اکثر تا پایان تابستان فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 55175

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز