همشهری آنلاین: دو عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان آثار برگزیده چهارمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، در گروه کتاب‌های کودک و نوجوان دو اثر «زیر گنبد کبود» تألیف سعید روح‌افزا در بخش دین و «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» ترجمه زهرا احمدی در بخش داستان خارجی موفق شدند جوایز این دوره ویژه زمستان 1386 را به خود اختصاص دهند.

بر اساس گفته دبیر جایزه کتاب فصل، در مجموع 4721 اثر در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 163 عنوان کتاب در  گروه‌ها و بخش‌های مختلف به مرحله نهایی راه یافت.

در گروه کودک و نوجوان نیز از میان 481 عنوان کتاب تنها 7 اثر، جایزه کتاب فصل ایران را شامل تندیس و لوح قدردانی به خود اختصاص دادند که کتاب «زیر گنبد کبود» در رقابت با 89 اثر و کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» در رقابت با 72 اثر این جایزه را به دست آوردند.

"زیر گنبد کبود» نوشته سعید روح‌افزا متولد 1333 در اصفهان و دانش‌آموخته رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف و ادبیات عرب و فقه و اصول اسلامی حوزه علمیه اصفهان به موضوع انسان از نگاه دین، اسلام و دنیاگرایی و زندگی اختصاص دارد و نویسنده در آن تلاش کرده است تا مباحث دینی را به زبانی ساده و روان برای نوجوانان بازگو کند

بر اساس این گزارش کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» نوشته مو ویلمز با ترجمه زهرا احمدی متولد 1329 و رییس کتابخانه مرجع کانون نیز، داستان راننده اتوبوسی است که مجبور می‌شود ماشین خود را مدتی در جایی گذاشته و برود و آن را به خواننده کتاب می‌سپرد تا ازآن مراقبت کرده و هرگز به کبوتر اجازه ندهد اتوبوس را براند.

 این داستان با خواهش و التماس کبوتر و امتناع خواننده از سپردن اتوبوس به دست پرنده، جذابیت ویژه‌ای یافته است تا کودکان با مطالعه آن، ایستادگی، قاطعیت و هنر نه گفتن را در مقابل خواسته‌های نا به جای دیگران فرا بگیرند.

برگزیدگان این رقابت، جوایز خود را عصر روز 26 خرداد در سرای دایمی اهل قلم در تهران از دست دکتر محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروفسور کاظم معتمدنژاد استاد بزرگ علم ارتباطات ایران و دکتر منوچهر اکبری دبیر جایزه دریافت کردند.

کد خبر 55155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز