جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ورود «موجود خجالتی» به مرکز تیاتر و تیاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، نمایش «آبی ترین آسمون» پس از ۴۵ اجرا از این مرکز خداحافظی می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون، موجود خجالتی را کوروش جهانشاهی با برداشتی از شیوه های نمایش های سنتی  ایرانی مانند نقالی،خیمه شب بازی و تخت حوضی برای کودکان و نوجوانان کارگردانی و به صحنه برده است.

این نمایش که جهانشاهی متن آن را خود نوشته است، سال گذشته به عنوان یکی از 8 اثر برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی تک نفره و دو نفره از میان 42 اثر ارسال شده به دبیرخانه معرفی شد و اکنون قرار است از روز 25 خرداد با بازی گری رضا کاکویی و محمد هوشمند پور در مرکز تیاتر کانون به روی صحنه رود.

به گفته کارگردان اثر، نمایش، سه قصه موازی حاصل کشمکش های مرشد و بچه مرشد  و ریزبینی های او را با هم پیش می برد و درنهایت در بخش چهارم، قصه اصلی یعنی نمایش موجود خجالتی به اجراء در می آید.

کوروش جهانشاهی در باره علت به صحنه بردن چنین نمایشی با شیوه های سنتی، گفت : بچه های امروز کمتر فرصتی برای دیدن این گونه های نمایشی به دست می آورند و در مهد کودک ها و مدارس هم به آن توجهی نمی شود و تلاش ما بر این است که بچه ها را با مقوله خیمه شب بازی ایرانی و عروسک مبارک بیشتر آشنا کنیم.

وی افزود: نمایش، روایتگر داستان مرشدی است که به همراه بچه مرشد، قصه کودکی خجالتی را که توسط دوستانش مورد تمسخر قرار می گیرد و به همین دلیل منزوی و گوشه گیر شده است تعریف می کند که در نهایت آشنایی با کودکی شاد و بانشاط به موجود خجالتی کمک می کند تا اعتماد به نفسش را به دست بیاورد.

اجرای زنده موسیقی با سازهای کمانچه و تنبک توسط  مازیار شریفیان و عرفان ناظم زاده به نمایش موجود خجالتی جذابیت بیشتری بخشیده است.

در این میان طراحی صحنه و لباس نمایش را نیزکارگردان آن بر عهده داشته است و از عباس رشیدی و علی محمودی به عنوان مشاور و دستیار کارگردان واز عادل بزدوده و علیرضا حسین پور به عنوان سازنده دکور و عروسک نام برده شده است.

نمایش موجود خجالتی از روز ۲۵ خرداد هر روز ساعت ۱۰ صبح ویژه مدارس و مهدهای کودک با هماهنگی قبلی از طریق شماره تلفن های ۸۸۹۶۶۱۱۹ و ۸۸۹۶۴۷۷۴ و ساعت ۱۸ برای عموم در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله به روی صحنه می رود.

نمایش قبلی مرکز، «آبی ترین آسمون» به کارگردانی «ماندانا عبقری» با استقبال ۳۵۰۰ تماشاگر در ۴۵ اجرا روز ۲۴ خرداد ماه برای آخرین بار در این مرکز به روی صحنه رفت، ضمن این که اجرای نمایش «پرواز پنگوئن» به کارگردانی «ساقی عسگری» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن دیگر این مرکز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 54772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز