مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که یک وسیله نقلیه حدید دارای سلول سوختی بدون خروجی گازهای آلاینده تولید کرده است

که نسبت به مدل‌های قبلی فاصله طولانی‌تری را می‌پیماید و در درجه حرارت‌های پایین هم می‌تواند کار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت‌های ژاپنی در تلاش هستند تا ماشینی کارآمد بدون گازهای خروجی بسازند که با سلول‌های سوختی کار کند.

سلول‌های سوختی (fuel cell) از طریق یک واکنش شیمیایی میان هیدروژن و اکسیژن که تنها محصول آن آب است، برق تولید می‌کنند.[آیا هیدروژن سوخت ایده‌آل ماشین‌هاست؟]

تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم موتور این خودروی جدید طوری تقویت شده که می‌تواند بر دو مانع استفاده از سلول‌های سوختی در اتومبیل‌ها ژغلبه کند، یعنی نسبت به مدل‌های قبلی می‌تواند فاصله بیشتری را بپیماید و در درجه حرارت‌های پایین هم می‌توان آن را استارت زد.

مهندسان تویوتا توانسته اند میزان آب تولید‌شده درون سیستم سلول سوختی را که پیش از این با تولید برق در درجه حرارت‌های پایین تداخل می‌کرد، کنترل کنند و همچنین کارآیی سلول سوختی را بهبود بخشند.

تویوتا می‌گوید تلاش خود را برای افزودن به طول مدت عملکرد و کاستن از هزینه سلول سوختی ادامه خواهد داد تا امکان استفاده گسترده از آنها در خودروها فراهم شود.

کد خبر 54436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز