این روزها ازجمله دغدغه‌های خانم‌های کدبانو، پختن مرباهای مختلف با میوه‌های فصل است که در بهار و اوایل تابستان معمولا این جریان با درست‌کردن مربای توت‌فرنگی شروع می‌شود.

مربا

حالا اگر شما از آن جمله خانم‌های پرمشغله هستید که به‌رغم میلتان هنوز فرصت نکرده‌اید، مربای توت‌فرنگی موردنیاز برای بقیه فصل‌های سال را درست کنید، نگران نباشید. شما می‌توانید این مربا را در مدت زمانی کمتر از یک‌ ساعت در مایکروفر تهیه کنید.

به این ترتیب دیگر لازم نیست امسال از پختن مربای توت‌فرنگی صرف‌نظر کنید و به مرباهای آماده کارخانه‌ای رو بیاورید. مقداری توت‌فرنگی بخرید و یک ساعت بعد مربای آماده را تحویل بگیرید.مدت‌زمان لازم برای آماده‌سازی این مربا: 30 دقیقه

مدت‌زمان لازم برای پخت: 30 تا 33 دقیقه ودرنهایت هم 4 پیمانه مربا خواهید داشت.

  مواد لازم:

- توت‌فرنگی ریز؛ 4 پیمانه
- شکر؛ 4 پیمانه
- آب لیموترش؛ یک قاشق سوپ‌خوری

  روش پخت:

1 – ابتدا توت‌فرنگی‌ها را شسته و برگ‌های قسمت بالایی آن را بکنید، سپس در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. پس از آن، کاسه‌ای بزرگ آماده کنید و توت‌فرنگی را به همراه شکر در آن بریزید و صبر کنید تا آب بیندازد.

2 – بعد از آنکه توت‌فرنگی آب انداخت، مخلوط را در مایکروفر قرارداده و بدون در روی حداکثر قدرت و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که آب آن شروع به جوشیدن کند، حرارت دهید. در این فاصله گاهی مخلوط توت‌فرنگی و شکر را هم بزنید.

3 – پس از این مدت، آب لیموترش را اضافه کنید و با همان قدرت، به مدت 10 دقیقه دیگر یا تا زمانی که مربا غلیظ شود، حرارت دهید.

نکته: برای اینکه از آماده‌شدن شیره مربا مطمئن شوید، یک قاشق سوپ‌خوری از شیره مربا را در یک نعلبکی حاوی آب سرد بریزید و 2 تا 3  دقیقه صبر کنید. گر شیره مربا به‌صورت لایه‌ای روی آب قرار گرفت و با کج‌کردن نعلبکی، این لایه چین‌خوردگی پیدا کرد، مربا آماده است. در غیر این صورت، 2 تا 3 دقیقه دیگر حرارت‌دادن در مایکروفر را با حداکثر قدرت ادامه دهید.

کد خبر 54431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز