همشهری‌آنلاین: وزارت آموزش‌وپرورش طی اطلاعیه‌ای، جزییات افزایش حقوق فرهنگیان در سال تحصیلی آینده را اعلام و به سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، بر اساس مصوبه هفتم خرداد هیات وزیران در مورد تعیین ضریب جدول حقوق و افزایش حداقل و حداکثر حقوق مستخدمان شاغل و همچنین بازنشستگان و وظیفه بگیران و غیره، جزییات افزایش حقوق فرهنگیان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، حقوق مبنای مستخدمان رسمی و پیمانی بر اساس ضریب 490 ریال محاسبه و تعیین می‌شود و ضریب افزایش سنواتی کارکنان نیز بر اساس نتایج ارزشیابی سالانه بر مبنای آخرین حقوق سال 86 (حقوق مبنا به علاوه افزایش سنواتی) مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

میزان کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به ازای هر فرزند (حداکثر تا سه فرزند) با توجه به افزایش‌های موضوع این دستورالعمل‌ به ترتیب 137 هزار و 200 ریال و 27 هزار و 440 ریال تعیین می‌شود.

در این بخشنامه همچنین آمده است که فوق‌العاده‌های موضوع بندهای (ب، پ، ت، خ) ماده 39 قانون استخدام کشوری بر اساس حقوق مبنای جدید محاسبه می‌شود و دانشجویان متعهد خدمت نیز، مشمول افزایش ضریب موضوع بند یک این دستورالعمل‌ قرار خواهند گرفت.

افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان برجسته اداری و آموزشی نیز که برابر مقررات مربوط بالاترین نمره ارزشیابی را کسب کرده‌اند، به مدت یک سال از اول مهر ماه 86 تا 31 شهریور 87 قابل اجرا خواهد بود.

رقم حداقل و حداکثر حقوق مستخدمان شاغل و بازنشسته نیز به ترتیب یک میلیون و 650 هزار و 11 میلیون و 550 هزار ریال تعیین می‌شود که با توجه به مقررات مربوط قابل پرداخت است.

گفتنی است، از ابتدای سال 87، معادل مبالغی که در سال 86 تحت عنوان «فوق‌العاده تعدیل» به شاغلان پرداخت شده است، به صورت مقطوع صرفا به سر جمع فوق‌العاده جذب آن‌ها افزوده شده و فوق‌العاده تعدیل از احکام این افراد حذف می‌شود و این مبلغ در محاسبه سایر فوق‌العاده‌ها (نظیر فوق‌العاده ویژه و غیره) و سایر اقلام پرداختی مستمر کارکنان قابل احتساب نیست.

ضمنا بر اساس بند 9 مصوبه یاد شده از ابتدای 87، مبلغ مقطوع موضوع این بند در مورد مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان، مشمولان بخشنامه 230 سال 58 که در ادارات آموزش و پرورش به خدمت اشتغال دارند، مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و مشمولان طرح طبقه‌بندی رسته بهداشتی و درمانی به میزان 25 درصد و در مورد سایر شاغلان به میزان 50 درصد افزایش می‌یابد و حکم قسمت اخیر این بند در مورد درصدهای مذکور نیز لازم‌الاجراست.

بدیهی است حداقل فوق‌العاده جذب فرهنگیان (به ماخذ 63 درصد) از مبلغ یک میلیون و 39 هزار و 500 ریال کمتر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق ماده 14 آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال 87 کل کشور فوق‌العاده جذب مناطق کمتر توسعه یافته صرفا بر اساس فهرستی که بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، قابل پرداخت است؛ بنابراین در سال جاری فعلا پرداخت فوق‌العاده مذکور موضوع بخشنامه 10 بهمن ماه 85 و اصلاحات بعدی آن مجوزی ندارد.

علاوه بر این، بر اساس ضوابط بودجه سال جاری تمدید پیمان‌نامه کارکنان پیمانی که اشتغال به کار اولیه آن‌ها به استناد مجوزهای قانونی صورت گرفته و در سال گذشته نیز به صورت تمام وقت شاغل بوده‌ و از محل اعتبارات دولتی حقوق دریافت کرده‌اند، با رعایت سایر مقررات بلامانع است.

این بخشنامه در سایت وزارت آموزش و پرورش  WWW.MEDU.IR قابل مشاهده است

کد خبر 54138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز