چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری پس از شرکت در اجلاس اضطراری فائو در ایتالیا، چهارشنبه 15 خرداد به تهران بازگشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در اجلاس اضطراری فائو صبح سه شنبه در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی اقتصادی به ایتالیا سفر کرده بود پس از پایان اقامت 15 ساعته خود در رم هنگام بازگشت به تهران گفت: سازمان فائو پس از بروز شرایطی که در وضعیت کشاورزی و غذائی جهان به تبع وضعیت اقتصادی برخی قدرت های بزرگ حادث شد این نشست را برگزار و از جمهوری اسلامی ایران نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد تا راههای برون رفت از وضع موجود را مورد بررسی قرار دهد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اصل سفر وی به ایتالیا برای شرکت در اجلاس فائو بوده است گفت: در این سفر با برخی از مقامات و مسئولان کشورهای مختلف از جمله دبیر کل سازمان ملل دیدار کردم و گفت‌وگوهایی نیز در خصوص مسایل منطقه ، عراق ، لبنان و مسایل عمومی امروز جهان و انتظارات ملت ایران از سازمان ملل و دبیرکل و کارهایی که باید در دفاع از حقوق و امنیت ملت‌ها صورت گیرد انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار خود با نخست وزیر ژاپن گفت: در این دیدار درباره مسایل دوجانبه، بین المللی و شرایط پیش رو گفت‌وگو شد و برخی از کارهایی که باید در آینده انجام شود مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی نژاد همچنین به دیدار خود با رییس جمهور سنگال اشاره کرد و گفت: در این دیدار گفتگوهایی حول موضوع فلسطین و وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی انجام شد.

رییس جمهوری که در روز رحلت امام خمینی تهران را رم ترک کرده بود ، رساندن پیام ملت ایران و پیام انقلاب به گوش مردم ایتالیا را از دیگر برنامه های سفر خود به ایتالیا ذکر کرد و گفت: این سفر فرصتی را پدید آورد تا دیدگاهها و اندیشه های امام راحل به عنوان تنها راه نجات بشریت از مشکلات و موانع در پیش رو مطرح و معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به نشست های خبری خود با شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های مختلف ایتالیا گفت: در این نشست ها درباره مسایل هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بویژه رژیم صهیونیستی و توضیح موضع ملت ایران مبنی بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی و ضرورت برچیده شدن آن مباحثی بطور مفصل مطرح شد.

احمدی نژاد در ادامه از دیدار خود با اصحاب صنعت ، سرمایه گذاران و بازرگانان ایتالیایی؛ و اشتیاق سرمایه گذاران ایتالیایی برای حضور در بازارهای ایران خبر داد.

رییس جمهور در ادامه گفت : دیدارهایی با ایرانیان مقیم ایتالیا انجام شد و در این دیدار در خصوص وضعیت امروز ایران و ماموریت ایرانیان در هر نقطه از جهان گفتگوهایی صورت گرفت. 

کد خبر 54029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز