همشهری آنلاین: کردستانی‌ها جشنواره‌ای سراسری برگزار می‌کنند تا کودکان و نوجوانان ایرانی با شخصیت و جایگاه والای حضرت رسول اعظم(ص) بیشتر آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین جشنواره سراسری «سایه آفتاب» قرار است در سه بخش فرهنگی، ادبی و هنری آثار کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را در سنندج همزمان با بعثت پیامبر اعظم(ص) به نمایش بگذارد.

دبیرخانه این جشنواره با انتشار فراخوانی از کودکان زیر ۱۲ سال، نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله، مربیان کانون و هنرمندان بزرگسال دعوت کرده است آثار هنری خود شامل پوسترسازی، کارت‌سازی، خوشنویسی، نازک‌کاری و مولودی‌خوانی، دف‌نوازی و سرودهای مذهبی در مدح خاتم پیامبران عالم را تا روز اول تیر به کانون سنندج ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش موسیقی و مولودی‌خوانی و سرود باید فیلمی از اجراهای خود را تهیه و بر روی لوح فشرده ذخیره و در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

همچنین در بخش فرهنگی، قصه‌گویی، نشریه دیواری، معرفی کتاب و در بخش ادبی نگارش نامه‌ای به پیامبر، شعر و متن‌های ادبی به مسابقه گذاشته می‌شود.

 به گفته مدیر کانون استان کردستان، داشتن رابطه مستقیم آثار با موضوع پیامبر اعظم(ص) و شخصیت آن حضرت از جمله شرایط اصلی شرکت در این جشنواره است.

عباس حسین‌پناهی، درونی کردن آیین اسلام و آشنا ساختن کودکان با شخصیت و جایگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) را از اهداف این جشنواره برشمرد.

بر اساس این گزارش قرار است آثار پس از مهلت تعیین شده تا ۲۰ تیر انتخاب و به داوری گذاشته شود ضمن این که جشنواره، مرداد امسال همزمان با بعثت حضرت محمد مصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا اول تیر به نشانی سنندج، خیابان طالقانی، پارک نسیم، صندوق پستی ۵۸۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، دفتر جشنواره سایه آفتاب ارسال کنند.

کد خبر 53869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز