شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

وزیر نیرو از ارائه طرحی به دولت برای تغییر ساعات کار اصناف و تجار به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق خبر داد.

به‌دنبال کاهش بارندگی در ماه‌های اخیر، میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده و در حالی که مصرف برق با گرم‌تر شدن هوا رو به فزونی است،  ظرفیت تولید برق کشور دچار محدودیت است و مسئولان وزارت نیرو پیش از این بارها هشدار داده‌اند که برای گسترش نیافتن خاموشی‌ها، صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی اجتناب‌ناپذیر است.

در همین راستا، پرویز فتاح، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با ایرنا از طرح جدید دولت برای صرفه‌جویی برق خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اوج کار اصناف و تجار از ساعت ۱۹ تا ۲۳ بوده و همه چراغ‌ها نیز در این زمان روشن می‌شود، بنابراین صرفه‌جویی برق در این زمان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان این که هم‌اکنون آیین‌نامه‌ای تنظیم شده و برای امضا در اختیار معاون اول رئیس‌جمهوری قرار گرفته است، افزود: درصورت ابلاغ این آیین‌نامه ساعات کار اصناف و تجار همانند اتفاقی که در مناطق گرمسیر افتاده است، تغییر می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات برخی از استان‌های گرمسیر مانند خوزستان و بوشهر از ساعت ۶ تا ۱۳ بعد‌ازظهر، افزود: این مسئله باعث شد تا در این مناطق در اوج مصرف در بعد‌از‌ظهرها شاهد کاهش مصرف برق باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه بیشترین تاثیر مصرف برق در ساعت کار اصناف و تجار مشاهده می‌شود، اظهار داشت: تا هفته آینده جزئیات تغییر ساعت کار اصناف و تجار اعلام می‌شود.

وزیر نیرو همچنین در گفت‌وگو با ایسنا ابراز امیدواری کرد که بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی مقابله با خشکسالی در مجلس هشتم تصویب شود.

کد خبر 53773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز