همشهری آنلاین: کار ساخت سه فیلم پویانمایی و دو فیلم بلند سینمایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، در حال حاضر ۱۳ عنوان فیلم دیگر نیز در مراحل مختلف ساخت و تولید قرار دارند.

 از میان ۱۹ عنوان فیلم و نماهنگ در دست تولید مدیریت امور سینمایی کانون در سال ۱۳۸۶ پنج عنوان آماده نمایش است و به زودی بر پرده سینماهای کشور و مراکز کانون به نمایش گذاشته خواهد شد.

 سه فیلم پویانمایی «علامت سؤال» کار حمید نویم کارگردان ایرانی مقیم سوئد، «بارون میاد جرجر» کار مهین جواهریان، «بدون عنوان ۱» ‌کار علیرضا چیتایی و مجموعه چهارده عنوان نماهنگ با عنوان «دانا و مانا می‌پرسند» کار مسعود امینی و فیلم کوتاه و زنده «راه» ساخته علیرضا چیتایی و فیلم بلند سینمایی «هامون و دریا» از جمله تولیداتی است که ساخت آن در سال گذشته به پایان رسید.

همچنین کار ساخت دو قسمت از مجموعه پویانمایی شش قسمتی «ماجرای سنجاب کوچولو» نیز به کارگردانی بهزاد فراهت پایان یافته است.

بر اساس این گزارش ترکیبی از کارگردان‌های صاحب‌نام و جوان سینمای کودک و نوجوان ایران در کارگاه‌های سینمایی کانون همچنان کار ساخت این فیلم‌ها را ادامه می‌دهند.

پویانمایی‌های «ماهوری»‌ فاطمه گودرزی، «نقاش و پرنده» سعید ترخانی، «گرگ و میش» محمدعلی سلیمان‌زاده، «صندلی‌ها» فطیما یثربی، «صفر» نازنین سبحان‌سربندی، «سیاه و سفید» نیما رئوفی، «اینک آن انسان» سیاوش نصیری‌‌زیبا و پری‌ناز شجره، «کدو قلقله زن» سیدمرتضی احدی، «عمو نوروز» فرخنده ترابی، «تلالو» هادی یقین‌لو، «افسانه تیرانداز جوان» منوچهر منصوردهقان و «تُن پیچ» سمانه ممتازمند از آن جمله است.

همچنین ساخت سه فیلم پویانمایی «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» راشین خیریه،‌ «کیمیاگر» مهدی خرمیان و «گبه» ماریا نیری در کنار دو فیلم بلند سینمایی «مسافر کربلا» به کارگردانی بیژن شکرریز و «روز امتحان»‌ به کارگردانی یدا... صمدی نیز در سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

گفتنی است سال گذشته مجموعه‌ای از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۲۳ عنوان فیلم در قالب ۷ بسته DVD برای نمایش تکثیر و در اختیار بیش از ۶۵۰ مرکز کانون در سراسر کشور قرار گرفت تا کودکان ایرانی بیش از گذشته به تماشای فیلم‌های مخصوص خود بنشینند.

کد خبر 53734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز