سفرهای پیگیری مصوبات نوعی از سفر خبرنگاران ریاست‌جمهوری به استان‌هاست که در دولت نهم پایه‌گذاری شد

البته در دولت قبل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها گاهی خبرنگاران را برای بازدید از یک طرح ملی به نقطه‌ای از کشورمان می‌بردند. اما در دولت نهم، خبرنگاران رسانه‌ها به یک استان سفر می‌کنند و مصوبات استانی رئیس‌جمهور را پیگیری می‌کنند. این اقدام یک پاسخ به آنچه ضعف رسانه‌ای دولت می‌خوانند است. حال پس از سفر به چند استان که به‌عنوان پیگیری مصوبات انجام شده آیا این اقدام در برطرف کردن ضعف رسانه‌ای دولت موفق بوده است؟

با توجه به گستردگی و تنوع مصوبات دولت، به نظر می‌رسد خبرنگاران در ارزیابی و پیگیری میزان پیشرفت مصوبات از تخصص لازم برخوردار نیستند و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که مانند یک متخصص فن نسبت به پیشرفت مصوبات و کیفیت انجام گزارش تهیه کنند. برخی منتقدان دولت در نگاهی بدبینانه سفرهای پیگیری مصوبات را نوعی فعالیت تبلیغاتی – انتخاباتی دولت نهم ارزیابی می‌کنند.

از سویی برخی مقامات دولتی هم نسبت به انعکاس کم اخباری که از این سفرها بیرون می‌آید ناخرسندند. چرا که برخی روزنامه‌ها با همان نگاه بدبینانه علاقه‌ای به اقدام تبلیغی آن هم به‌ صورت مجانی برای دولت ندارند. با این همه دولت تلاش دارد اقدامات و دستاوردهای خود را به هر شکل ممکن به گوش مردم کشورمان برساند و با این کار در برابر طیف وسیع منتقدان خود، مردم را با خود همراه کند. بهار سال آینده معلوم می‌کند که دولت آیا توانسته مخاطبان و طرفداران خود را راضی نگه دارد یا اینکه منتقدان موفق‌تر بوده‌اند.

کد خبر 53715

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز