چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

وزیر نیرو و معاون وی در مصاحبه‌های جداگانه با خبرنگاران اعلام کردند: درصورت صرفه‌جویی در برق جیره‌بندی اعمال نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، خاموشی‌های پراکنده اما وسیع در تهران و برخی شهرهای کشور از مدتی پیش آغاز شده که با افزایش گرما در روزهای اخیر تشدید شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به تداوم این خاموشی‌ها مسئولان وزارت نیرو باید به‌صورت هدفمند اطلاع‌رسانی لازم را برای آمادگی مردم و کاهش زحمات ناشی از خاموشی‌ها انجام دهند.

تاکنون مقامات وزارت نیرو برای اعلام رسمی خاموشی‌ها مقاومت کرده‌اند و تلاش دارند با شیوه خاموشی‌های پراکنده، این خاموشی‌ها را کمرنگ و کم‌اهمیت جلوه دهند.

این مقاومت با ادامه خاموشی‌ها تداوم نخواهد داشت.

پرویز فتاح پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: وی اجازه اعمال جیره‌بندی برق به‌عنوان ساده‌ترین کار را به توانیر نداده است و همه وزارت نیرو برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف بسیج شده‌اند تا جیره‌بندی اعمال نشود.

فتاح، خواستار همکاری همه نهادها به ویژه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی برای همکاری و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف برق شد. به نظر می‌رسد با افزایش بیشتر دما و مصرف کنونی برق خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده( جیره‌بندی برق) در تیر و مرداد اجتناب‌ناپذیر باشد.

محمد احمدیان، معاون وزیر‌نیرو در امور انرژی نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر وزارت نیرو مجبور شود خاموشی زمان‌بندی شده اعمال کند این مسئله به اطلاع مشترکان و عموم مردم خواهد رسید.

احمدیان به‌عنوان نخستین مقام وزارت نیرو روز گذشته با تاکید براینکه با توجه به کاهش توان تولید برق در نیروگاه‌های برقابی به میزان 4‌هزار‌مگاوات میزان مصرف از تولید فراتر رفته است و اعمال خاموشی در شرایط عادی اجباری است. 

وی ابراز امیدواری کرد درصورت محقق شدن برنامه صرفه جویی عمومی برق در کشور که به‌طور جدی با کاهش روشنایی معابر در سراسر کشور و خاموشی پارک‌ها، اعمال شرایط ویژه در ساختمان‌های دولتی برای کاهش روشنایی و خاموشی پس از ساعت کار و هماهنگی‌هایی که با صنایع برای کاهش مصرف به عمل آمده است با همکاری عموم مشترکان تابستان امسال بدون جیره ‌بندی برق طی شود. 

معاون وزیر نیرو، خاموشی‌های برق در روز‌های اخیر را ناشی از افزایش مصرف دانست و به‌دلیل تحت تعمیربودن برخی نیروگاه‌ها  گفت: با رفع این مشکلات در چند روز آینده احتمالا شبکه برق به حالت عادی خود باز می‌گردد.

کد خبر 53482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز