سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۳
۰ نفر

ماده اصلی این خوراک سبز رژیمی، کاهو است. تعجب نکنید؛ از کاهو به جز در سالاد، در خوراک‌های خوشمزه و کم‌کالری هم می‌توان استفاده کرد.

آشپزی

البته شما می‌توانید خوراک زیر را همراه با تکه‌های مرغ یا ماهی میل کنید تا به لحاظ پروتئینی نیز غنی شود.

  مواد لازم برای 4 نفر:

- کره؛ 50 گرم یا یک‌‌چهارم پیمانه
- کاهوی کوچک؛ 4 عدد
- پیازچه؛ 400 گرم
- شکر؛ یک قاشق چای‌خوری
- نخود سبز؛ 400 گرم
- نعنای تازه؛ 100 گرم
- آب مرغ یا آب جوشیده؛ نصف پیمانه
- نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
- برگ نعنا؛ تعدادی برای تزیین.

  روش پخت:

1 – ابتدا کاهوها را شسته و به‌صورت عمودی به دو نیم کنید. پیازچه‌ها را نیز پاک کرده و پس از شستن به‌صورت تکه‌‌های درشت 5/2 سانتی‌متری خرد کنید. نصف مقدار کره را در تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود. پس از آن، کاهوها و پیازچه‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید. هنگام تفت‌دادن، کمی شکر، نمک و فلفل هم در آن بریزید و در ظرف را بگذارید و 5 دقیقه حرارت دهید. در این فاصله، یک‌بار مواد را هم بزنید.

2 – بعد از گذشت چند دقیقه، نخودفرنگی و نعنا را به همراه آب مرغ یا آب جوشیده اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. زیر شعله اجاق‌گاز را کم کنید و بگذارید نخود کاملا بپزد. سپس در ظرف را بردارید و شعله اجاق‌گاز را زیاد کنید تا آب خوراک به چند قاشق سوپ‌خوری کاهش پیدا کند. در این فاصله چندبار مواد را هم بزنید.

3 – باقیمانده کره را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و پس از آب‌شدن آن، خوراک را در ظرف موردنظر بریزید. سپس با چند برگ نعنای تازه آن را تزیین کنید.

نکته: درصورت تمایل، شما می‌توانید برای ایجاد تنوع رنگ و طعم در این خوراک، 2 عدد هویج را نگینی خرد کرده و به غذا اضافه کنید. البته به این ترکیب می‌توان پیاز و جعفری نیز افزود.

ارزش غذایی خوراکانرژی پروتئین کربوهیدرات چربی فیبر کلسیم قند

انرژی پروتئین کربوهیدرات چربی فیبر کلسیم قند
164کیلوکالری 9.2گرم 9.8گرم 10.1گرم 7.2گرم 69میلی گرم 9.8گرم
کد خبر 53267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز