یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

اگر شما هم از آن جمله کسانی هستید که به سلامت خودتان بسیار اهمیت می‌دهید

دسر

 و برای کنترل وزنتان مدت زیادی است که اغلب شب‌ها شامی سبک و به‌اصطلاح حاضری مثل نان و پنیر و گردو می‌خورید و حالا از این شام یکنواخت خسته شده‌اید، می‌توانید گزینه‌های دیگری را نیز امتحان کنید؛ به‌عنوان مثال در فصل بهار خوردن سالاد گرم باقالا و پنیر یکی از این پیشنهادهاست. این سالاد مخلوطی از سبزیجات فصل است که به همراه پنیر، طعم و مزه خاصی دارد.

  مواد لازم برای 4تا 6نفر

- باقالای ریز؛ 900گرم (پوست دوم آن نیز جدا شود)
- روغن زیتون؛ 4قاشق سوپ‌خوری
- گوجه‌فرنگی؛ 175 گرم (هرکدام به 4قسمت تقسیم شود)
- سیر؛ 4حبه (رنده شود)
- پنیر فتا؛ 115 گرم (خرد شود)
-شوید تازه خردشده؛ 3قاشق سوپ‌خوری
-زیتون ساده؛ 12عدد
-نمک و فلفل به مقدار کافی
-شوید تازه خردشده؛ مقداری برای تزیین

  روش پخت:

1 - باقالا را در قابلمه‌ای حاوی آب و کمی نمک بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بپزد؛ سپس باقالای پخته را در سبدی آبکش کنید و کنار بگذارید.

نکته: می‌توانید ابتدا باقالا را با پوست دوم پخته و سپس مغز آن را جدا کنید.

2 -تابه‌ای آماده کرده و روغن را در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید؛ سپس گوجه‌فرنگی و سیر را به آن اضافه کرده و آن‌قدر حرارت دهید که گوجه‌فرنگی‌ها تغییر رنگ پیدا کنند.

3 -پنیر خرد شده را به مخلوط گوجه‌فرنگی و سیر اضافه کنید و مدت یک دقیقه حرارت دهید. در پایان کاسه‌ای بلوری آماده کرده و باقالا را به‌همراه مخلوط گوجه‌فرنگی، سیر، پنیر و همچنین شوید و زیتون در آن بریزید. کمی هم نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس مقداری شوید تازه روی سالاد بریزید و آن را خالی یا با کمی نان میل کنید.

نکته یک: برای آنکه این سالاد کمی ترش‌مزه شود، مقداری آبلیمو ترش هم به آن اضافه کنید.

نکته2: با توجه به اینکه در این سالاد از پنیر فتا استفاده شده است، ابتدا آن را بچشید. در صورتی که شور بود دیگر لازم نیست نمک اضافه کنید.

کد خبر 53222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز