یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «پرواز پنگوئن» با اجرای پنج دختر و پسر خردسال در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفته است.

به گزارش روابط عمومی کانون، این نمایش را ساقی عسگری بر اساس داستانی از کارل رُحمان با ترجمه سیدمهدی شجاعی طراحی و کارگردانی کرده است و در آن نازنین، پریسا، محمد، معصومه و فاطمه پنج کودک زیر 7 سال به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

پرواز پنگوئن در نخستین اجراهای خود به صورت ویژه برای جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه تئاتر و تئاتر عروسکی ایران و اعضای هیأت رییسه انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر و شماری از اصحاب رسانه‌های جمعی به نمایش در آمد.

در این ویژه برنامه که علاوه بر نمایش پرواز پنگوئن،‌ نمایش دیگر این مرکز «آبی‌ترین آسمون» به کارگردانی ماندانا عبقری هم اجرا شد چهره‌های صاحب‌نامی مانند رضا فیاضی، منصور خلج، الهام پاوه‌نژاد، منوچهر اکبرلو، کمال‌الدین شفیعی، یدا... وفاداری و جواد ذوالفقاری حضور داشتند.

این ویژه برنامه در روز دوم خرداد با استقبال میهمانان و پیشکسوتان عرصه نمایش روبرو شد و قرار است در آینده نیز این برنامه‌ها ادامه یابد.

بر اساس این گزارش نمایش «پرواز پنگوئن» همه روزه ساعت 10 صبح ویژه مدارس و مهدهای کودک و 18 برای عموم در سالن بوستان و «آبی‌ترین آسمون» با 30 دقیقه فاصله در سالن گلستان اجرا می‌شود.

پرواز پنگوئن به گفته ساقی عسگری کارگردان آن، تلاش می‌کند به رویاهای کودکان بیش از جنبه‌های داستانی آن توجه کند.      

 داستان این نمایش در باره فیلبرت پنگوئن کوچکی است که به راحتی پرواز می‌کند و او در مواجهه با مرغ دریایی متوجه می‌شود که پنگوئن‌ها قدرت پرواز ندارند و این باعث ناامیدی او می‌شود. نک کوچولو که شاهد پرواز او بوده به کمکش می‌آید...

در این نمایش بابک میرزاخانی به عنوان آهنگساز، سمیرا عسگری به عنوان دستیار کارگردان، زهرا قدسی‌‌فر به عنوان منشی صحنه و علیرضا حسین‌پور به عنوان سازنده دکور و عروسک با کارگردان نمایش همکاری کرده‌اند.

 مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در پارک لاله تهران با شماره تلفن‌های 88966119 و 88964774 هماهنگی لازم برای بازدید جمعی مهدهای کودک و مدارس را انجام می‌دهد.

تصاویر دیگری از این نمایش و اجرای ویژه آن برای پیشکسوتان تئاتر را اینجا ببینید

کد خبر 53020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز