یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه دانش‌آموزی به حساب سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها حواله شده‌است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهری در باره علت تاخیر واریز سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس گفت: سرانه مدارس در حال پرداخت است.

وی درباره واریز نشدن سرانه به حساب مدارس شهر تهران گفت: شاید حساب‌هایشان مشکل دارد، بهتر است موضوع را از روسای سازمان‌های آموزش و پرورش بپرسید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نیز در پاسخ به همشهری گفت: فهرست به وزارتخانه اعلام شده است و منتظر واریز سرانه به حساب مدارس هستیم.

به گفته علی اصغر یزدانی، ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به مدارس شهر تهران سرانه اختصاص یافت که به ازای هر دانش‌آموز ۴ هزار تومان است.

تخلفات را اطلاع دهید

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهری در باره وضعیت شهریه مدارس غیرانتفاعی گفت: شهریه مدارس غیرانتفاعی هر منطقه براساس خدماتی که مدرسه ارائه می‌دهد، توسط کمیته‌ای تعیین و ابلاغ می‌شود.

علی‌احمدی درباره تخلف برخی مدارس غیرانتفاعی منحل شده که همچنان ثبت‌نام می‌کنند تصریح کرد: این موارد را به بازرسی آموزش و پرورش اطلاع دهید تا برخورد قانونی شود.

به گفته علی احمدی، سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش حمایت از افرادی است که در قالب مدارس غیرانتفاعی قانونمند عمل می‌کنند. ولی در عین حال با متخلفان  باید برخورد کرد و جلوی سوءاستفاده آنها را گرفت.

حمایت رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از تخلف

در حالی که وزیر آموزش و پرورش دستور رسیدگی و برخورد با مدرسه غیرانتفاعی متخلف را داد، رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از این مدرسه غیرانتفاعی حمایت کرد.

علی اصغر یزدانی خطاب به خبرنگار همشهری گفت: آیا شما می‌دانید که این مدرسه چه خدماتی ارائه می‌دهد، اصلا این مدرسه منحل نشده است. چرا شما مدعی هستید این مدرسه منحل شده است. که در این لحظه خبرنگاران گفتند سال گذشته خبر انحلال این مدرسه به‌طور رسمی به‌دلیل تخلف از سوی آموزش و پرورش اعلام شد.

البته به رئیس محترم آموزش و پرورش شهر تهران توضیح داده شد که رسانه‌ها فقط خبر انحلال را به نقل از مسئولان ذی ربط اعلام می‌کنند. معاون توسعه و برنامه‌ریزی دفتر پشتیبانی مدارس غیرانتفاعی، با تایید انحلال دبستان غیرانتفاعی ب-ب گفت: این مدرسه حق ثبت نام از دانش‌آموزان را ندارد.

این مدرسه سال گذشته به‌دلیل اخذ شهریه بیش از حد مصوب و سایر تخلفات براساس مصوبه شورای نظارت مرکزی بر مدارس غیرانتفاعی منحل شد. ابو‌طالب حافظی افزود: با توجه به این‌که آغاز سال تحصیلی فرا رسیده بود و برای رعایت حال دانش‌آموزان این مدرسه، مقرر شد این مرکز آموزشی تا پایان سال تحصیلی به فعالیت خود ادامه دهد.

البته موضوع انحلال این دبستان طی نامه‌ای به رئیس آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شده است. اینکه چرا یک مقام مسئول در حضور مقام مافوق خود از تخلف یک مدرسه غیرانتفاعی که پیشتر خبر انحلال آن اعلام شده حمایت می‌کند، در نوع خود جالب است.

پرونده معلم تنبیه‌کننده در دادگاه اداری

وزیر آموزش و پرورش در باره تنبیه‌ بدنی یک دانش‌آموز خوزستانی گفت: هنوز گروه معالج نگفته فلج شدن این دانش‌آموز به‌دلیل تنبیه‌ بدنی است یا زمینه قبلی داشته است. ولی آن معلم از خدمت معلمی محروم شد تا دادگاه اداری به پرونده‌اش رسیدگی کند.

نارسایی در مرحله اول آزمون استعدادهای درخشان

وزیر آموزش و پرورش با تایید وجود نارسایی در مرحله اول آزمون مدارس استعدادهای درخشان گفت: مراجع ذی ‌ربط در حال رسیدگی هستند و ما از پیش قضاوت نمی‌‌کنیم. ولی نکته مهم این است که آزمون اصلی برای ورود به مراکز استعدادهای درخشان، آزمون مرحله دوم است.

علی احمدی معتقد است حقی از کسی ضایع نشده است، اما در عین حال دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور به شکایت والدین رسیدگی می‌کنند و ما هم منتظر اعلام نتیجه هستیم.

تشکیل کارگروه کاهش افت تحصیلی

به گفته وزیر آموزش و پرورش برای کاهش افت تحصیلی، طرح ارزشیابی توصیفی به جای ارزشیابی نمره‌ای و کمی به تدریج در مدارس اجرا می‌شود. البته این طرح در تعدادی از مدارس به‌صورت آزمایشی انجام شده است.

علی احمدی افزود: با تصویب شورای‌عالی آموزش و پرورش، کارگروه‌هایی برای حل مشکل افت تحصیلی تشکیل شده تا بر حسب مورد بررسی ‌کنند. به اعتقاد وی چون در سال اول دبیرستان فشار کاری زیاد است، کار هدایت تحصیلی از اول دبیرستان به سوم راهنمایی منتقل شده است.

پاداش پایان خدمت،  به‌صورت نقدی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم به همشهری گفت: نظر کمیسیون آموزش مجلس این است که پاداش پایان خدمت فرهنگیان به‌صورت نقدی پرداخت شود.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم وعده داد که سهام اصل 44 قانون اساسی که دولت بابت پاداش پایان خدمت به فرهنگیان می‌دهد از طریق یکی از شرکت‌های دولتی، فروخته شود و از  این محل پاداش به‌صورت نقدی پرداخت شود.

وی معتقد است برای حل مشکل کسری بودجه آموزش و پرورش باید نشستی با حضور روسای جمهوری و مجلس، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و وزیر آموزش و پرورش برگزار شود تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود.

البته وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد که با کسری بودجه نمی‌توان کارهای بلندمدت انجام داد.

کد خبر 53019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز