جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

این روزها متخصصان تغذیه، جایگزین‌کردن گوشت‌های سفید، به‌ویژه ماهی و میگو را به جای گوشت‌های قرمز، به‌عنوان الگویی مناسب برای تغذیه توصیه می‌کنند

آشپزی

 اگر شما هم می‌خواهید غذایی سالم و سریع با استفاده از ماهی بخورید، طبق دستور زیر عمل کنید. ماهی ‌همراه سبزیجات مختلف، هم غذایی پرخاصیت و کامل است و هم طعم‌ و مزه خوبی دارد. برای پختن این خوراک حدود نیم ساعت زمان لازم است.

  مواد لازم برای 4 نفر:

- ماهی شیر (به تکه‌های متوسط خرد شود)؛700گرم
- بادمجان؛ یک عدد
- فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز حلقه شده؛ یک عدد
- قارچ خرد شده؛ سه‌چهارم پیمانه
- پیاز بزرگ خلالی خرد شده؛ یک عدد
- روغن زیتون؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- سیر له شده؛ یک حبه
- سرکه؛ نصف پیمانه
- گوجه‌فرنگی ریز خرد شده؛ 250 گرم
- سس گوجه‌فرنگی؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- آویشن خشک شده؛ نوک قاشق چای‌خوری
- برگ‌بو؛ یک عدد
- نمک و فلفل؛ به مقدار لازم
- پنیر پیتزای رنده شده؛ نصف پیمانه

  روش تهیه:

1 - بادمجان را شسته و پوست بکنید، سپس آن را به‌صورت نگینی خرد کنید و در سبدی بریزید تا آب اضافه آن خارج شود. کدو را نیز به‌همین صورت پوست کنده، خرد کنید. حالا روغن زیتون را در ظرف گود مخصوص مایکروفر بریزید و یک دقیقه با حداکثر قدرت، حرارت دهید تا داغ شود.

نکته: برای جلوگیری از پاشیدن قطرات روغن به دیواره‌های مایکروفر روی ظرف، در مخصوص‌اش را بگذارید.

2 - وقتی روغن داغ شد، سبزیجات – بادمجان، کدو، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز و سیر- را داخل آن بریزید و 5 دقیقه روی بیشترین درجه، حرارت دهید تا سرخ شوند. در این فاصله، دوبار در مایکروفر را باز کنید و مواد را هم بزنید.

3 - پس از اینکه سبزیجات سرخ شدند، گوجه‌فرنگی خرد شده و رب‌گوجه‌فرنگی را ‌همراه برگ‌بو، نمک، فلفل و نصف سرکه به آنها اضافه کنید.

4 - حالا یک ظرف پیرکس متوسط آماده کرده، همه این مواد  را در آن بریزید و در ظرف را بگذارید؛ سپس 10 دقیقه، روی بیشترین درجه، حرارت دهید. در این مدت سه یا چهار بار مواد را هم بزنید.

5 - پس از  این مدت، قطعات ماهی را همراه باقیمانده سرکه و کمی نمک در ظرفی جداگانه بریزید و 4دقیقه با بیشترین حرارت بپزید. سپس تکه‌های ماهی را با مخلوط سبزیجات بپوشانید و پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بریزید. درآخر در ظرف را بگذارید و 2 دقیقه حرارت دهید تا پنیر روی مواد آب شود.

کد خبر 52529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز