یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

بیشتر ما وقتی زمان برای پخت غذا کم می‌آوریم، دست به دامان سوسیس، کالباس و تخم‌مرغ می‌شویم

و سعی می‌کنیم با استفاده از این مواد، غذایی به اصطلاح حاضری درست کنیم. این موضوع دیگر ارتباطی به آقایان و خانم‌ها ندارد. با وجود این، اگر شما آقای خانه امشب تنها هستید یا اگر در زندگی مجردی‌تان از خوردن انواع و اقسام نیمروها و املت‌ها یا سوسیس تخم‌مرغ و سیب‌زمینی سرخ کرده خسته شده‌اید و هوس خوردن غذایی جدید و سریع – از این نوع- را کرده‌اید ولی باز هم طبق معمول در یخچال شما – به ویژه شما افراد مجرد – چیز خاصی به جز سوسیس پیدا نمی‌شود، امشب با سوسیس و چند ماده دیگر از جمله همان سیب‌زمینی، خوراک متفاوتی را امتحان کنید؛ البته اگر سوسیس از نوع پنیردار باشد که بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد.

  مواد لازم برای 3 نفر:

- 450 گرم سیب‌زمینی
- 50 گرم یا 4 قاشق سوپ‌خوری کره
- 2 حبه سیر
- 350 گرم سوسیس پنیردار
- 2 قاشق سوپ‌خوری روغن مایع مخصوص سرخ‌کردنی
- یک عدد پیاز حلقه‌حلقه شده
- نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
- نوک قاشق چای‌خوری جوزهندی رنده شده (در صورت دلخواه)

  طرز تهیه:

1 - قابلمه‌ای متوسط آماده کنید و مقداری آب و کمی نمک در آن بریزید و سیب‌زمینی‌ها را در آن بپزید. برای پخت سیب‌زمینی معمولا 20 دقیقه تا نیم‌ساعت زمان کافی است. در این فاصله زمانی سیرها را پوست کنده و ریز خرد کنید. پیاز را نیز پوست بکنید و به صورت حلقه‌حلقه ببرید.

2 - از طرفی دیگر تابه کوچکی نیز آماده کنید و یک قاشق سوپ‌خوری کره را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز  قرار دهید تا آب شود. سپس سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی حرارت دهید.

3 - سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت 4قاچ ببرید. باقیمانده کره را به همراه سیر سرخ شده، جوزهندی و نمک و فلفل به سیب‌زمینی اضافه کنید. سپس مخلوط سیب‌زمینی را با گوشتکوب بکوبید تا به صورت پوره در آید.

4 - از طرفی دیگر روغن مایع را در تابه‌ای بریزید و سوسیس‌ها را – که به صورت حلقه‌حلقه خرد کرده بودید – در روغن تفت دهید.

بعد از گذشت 3 تا 4 دقیقه، پیازهای حلقه‌حلقه شده را به سوسیس‌های در حال سرخ شدن اضافه و همراه آنها سرخ کنید. برای این کار 12 تا 15دقیقه زمان لازم است.

5 - حالا سوسیس‌ها را به همراه پیاز داغ حلقه‌ای در ظرف مورد نظر بریزید و پوره را در کنار آن بریزید و نوش جان کنید.

کد خبر 51456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز