پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین در صورت تصدی مقام نخست وزیری روسیه، ۱۱ معاون خواهد داشت.

روزنامه مسکو تایمز به نقل از گازتا گزارش داد: در حال حاضر دولت روسیه ۵ معاون نخست وزیر دارد که در صورت انتخاب ولادیمیر پوتین به مقام نخست وزیری ۶ نفر به این تعداد افزوده خواهند شد.

روزنامه گازتا به نقل از یکی از منابع بلند پایه کرملین که خواسته نامش فاش نشود، گزارش داده است : ولادیمیر پوتین که انتظار می‌رود دومای روسیه وی را روز پنجشنبه ۵ مه در سمت نخست وزیر جدید این کشور تایید کند، به احتمال زیاد تعدادی از مقامات ریاست جمهوری را با خود به دفتر نخست وزیری خواهد برد و آنان را به مقام معاونت منصوب خواهد کرد. البته سه نفر از معاونین سابق دفتر نخست وزیری نیز در مقام خویش ابقا خواهند شد.

این منبع بلند پایه کرملین در ادامه افزود: احتمال می‌رود پوتین ایگور سچین، معاون رییس کارکنان و الکسی گروموف دبیر مطبوعاتی کنونی کرملین را به سمت معاونان اول نخست وزیر منصوب کند.

الکساندر ژوکف، سرگئی ناریشکین و الکسی کوردین وزیر دارایی همچنان سمت‌های خویش را در مقام معاونان نخست وزیر حفظ خواهند کرد. ویکتور زوبکوف، نخست وزیر کنونی روسیه نیز به سمت معاون پوتین منصوب خواهد شد.

این منبع همچنین گفت: سرگئی ایوانف معاون اول نخست وزیر نیز به احتمال زیاد از سمت کنونی خود کنار خواهد رفت و  سمت رییس شورای امنیت روسیه را در اختیار خواهد گرفت.

گازتا در ادامه گزارش خود درباره تغییرات احتمالی در کابینه جدید روسیه افزود: ایگور سچین علاوه بر تصدیگری سمت معاون نخست وزیر روسیه به احتمال زیاد در مقام رییس کارکنان دولت  جایگزین سرگئی ناریشکین خواهد شد، گروموف نیز در دولت جدید نظارت بر بخش‌های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌های ارتباط جمعی را عهده دار خواهد شد.

مسکو تایمز در پایان گزارش خود نوشته است: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در تماس تلفنی که با وی برقرار شد، درباره شایعات موجود پیرامون دولت جدید روسیه اظهار نظر نکرد.

ریا نووستی نیز پیرامون تحولات احتمالی در کابینه جدید روسیه نوشت:گنادی زوگانف رییس حزب کمونیست روسیه اعلام کرد: در صورت انتخاب ولادیمیر پوتین به مقام نخست وزیری دولت روسیه از تعداد معاونان بیشتری برخوردار خواهد شد.

زوگانف گفت: پوتین طی مذاکراتی که با نمایندگان دومای روسیه داشته، از افزاش تعداد معاونان نخست وزیر خبر داده است.

بوریس گریزلوف سخنگوی دولتی دوما نیز پس از مذاکرات با نخست وزیر احتمالی روسیه گفت:پوتین در صورت انتخابش به مقام نخست وزیری، بر مسائل اجتماعی متمرکز خواهد شد.

پس از مذاکرات پوتین با نمایندگان دوما، اعضای حزب حاکم روسیه واحد، حزب ملی گرای افراطی LDPR و حزب روسیه عادل که از احزاب حامی دولت محسوب می‌شوند، اعلام کرده‌اند که روز پنجشنبه 8 مه به نخست وزیری پوتین رای خواهند داد، اما زوگانف اعلام کرده است که حزب کمونیست روسیه به پوتین رای نخواهد داد.زوگانف در این باره گفت: ما  در زمره مخالفان جدی محسوب می‌شویم.

در ماه دسامبر سال 2007 ، دیمیتری مدودف به ولادیمیر پوتین پیشنهاد پذیرش سمت نخست وزیری در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس 2008 را داده بود.پوتین نیز پس از اعلام پیروزی مدودف، در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد وی را مورد پذیرش قرار داد.

پوتین همزمان نیز ریاست حزب روسیه واحد را به عهده خواهد گرفت.

کد خبر 51248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز