سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت فدراسیون روسیه در آخرین نشست خود در دوران ریاست‌جمهوری پوتین، با تعیین فهرستی از وظایف در اولویت انجام برای دولت آتی، عملاً مقدمات انتقال نخست‌وزیری به پوتین را تدارک دید.

به گزارش خبرگزاری دولتی نووستی، در آخرین نشست هیئت دولت فدراسیون روسیه در ترکیب کنونی آن که روز سه‌شنبه برگزار شد، ویکتور زوبکوف نخست وزیر فدراسیون روسیه از همکاران خود به خاطر خدمات آنها تشکر کرد.

زوبکوف در این جلسه فهرستی از وظایف انجام نشده برای جانشین خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی روسیه که روز ۸ مه کاندیداتوری وی برای نخست وزیری توسط دومای روسیه بررسی می‌شود[در همین ارتباط]، اعلام کرد.

بر این اساس، پوتین باید به مسائل مربوط به تورم، مالیات و منابع طبیعی بپردازد.

زوبکوف همچنین اعلام کرد که دولت وی در مدت ۲۳۷ روز فعالیت، اقدامات بسیاری انجام داد و در بین دستاوردها به عرصه اجتماعی، توسعه بازرگانی غیر کلان و آماده سازی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی نام برد.[انتخاب زوبکوف به نخست وزیری/ همشهری آنلاین]

اما به گفته وی، فهرست اقدامات تکمیل نشده که برای پوتین می‌ماند، گسترده‌تر است و در درجه اول مسئله مبارزه با تورم، تنظیم تدابیری اقتصادی و تثبیت نرخ مواد غذایی در داخل کشور قرار دارد.

به گفته وی تسریع تجهیز کارخانجات به فناوری‌های جدید و استفاده موثر از منابع طبیعی نیاز به تلاش‌های بسیاری دارد.

یکی از وظایف کابینه پوتین در آینده نزدیک تنظیم برنامه بودجه برای سه ساله بعدی خواهد بود.

اعطای حکم ریاست جمهوری به مدودف

همچنین به گزارش نووستی، ولادیمیر چوروف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه حکمی که تأییدکننده انتخاب دیمیتری مدودف به عنوان رئیس جمهور روسیه است را به وی اعطا نمود.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، دیدار مدودف با چوروف در کرملین انجام شده‌است.

در انتخابات ریاست جمهوری که روز ۲ ماه مارس سال ۲۰۰۸ برگزار شد، مدودف با کسب ۷۰.۲۸ درصد از کل آرا پیروز شد.[مدودف رئیس‌جمهور روسیه شد]

مراسم تحلیف مدودف روز ۷ ماه مه برگزار می‌شود.

کد خبر 51116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز