دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی، همزمان با پنجمین روز از نمایشگاه ۲۱ کتاب تهران منتشر شد.

این مجموعه که با نام «انس با کتاب» و در قالب کتاب همراه روزنامه همشهری در شمارگان ۲۰ هزار نسخه توزیع شده است، شامل ۳۵ فراز از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای است که در مناسبت‌هایی چون هفته کتاب و نمایشگاه کتاب تهران، درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، بیان کرده‌اند.

موسسه  پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به هر کدام از این فرازها، با توجه به موضوع و محور اصلی، نامی نیز داده است که امکان استفاده از آن را به‌صورت موضوعی و همچون یک‌کتاب همراه، فراهم کرده است. ضمن اینکه زمان و مناسبت هر یک نیز در پایان فراز آمده است.

در موضوع «وظیفه والدین» انس با کتاب می‌خوانیم:

«در منزل خود من، همه افراد، بدون استثنا، هر شب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه اینکه وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه می‌کنم، تا خوابم می‌آید، کتاب را می‌گذارم و می‌خوابم.

همه افراد خانه ما، وقتی می‌خواهند بخوابند حتما یک کتاب کنار دستشان است. من فکر می‌کنم که همه خانواده‌های ایرانی باید اینگونه باشند. توقع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اول با کتاب، محشور و مانوس کنند. حتی بچه‌های کوچک باید با کتاب انس پیدا کنند. »

کد خبر 50968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز