مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از اختصاص 4 میلیارد تومان برای آموزش‌های ترافیکی به شهروندان خبر داد.

مهندس نصرالله خادم السلام با بیان این مطلب اظهار کرد: برای حل معضل ترافیک باید مباحث فرهنگی و آموزشی هم زمان با استانداردهای فنی و مهندسی و قوانین و مقررات ترافیکی به اجرا درآید به همین دلیل آموزش ترافیک و ارتقای فرهنگ ترافیکی یکی از مهمترین طرح های در دستور کار شهرداری تهران محسوب می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای نهادینه کردن و ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش ترافیک به کودکان از سنین پایین است که در این راستا 60 مربی مهد کودک در تهران تحت آموزش ترافیک قرار گرفته اند که به زودی پس از کسب گواهی نامه آموزش ترافیک، این آموزه‌ها را به کودکان در مهد کودک ها منتقل خواهند کرد. [12 هزار مهدکودک زیر پوشش آموزش‌های ترافیکی]

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: آموزش ترافیک به دانش آموزان مقطع ابتدایی، نشر کتاب های آموزشی برای سنین مختلف و ساخت انیمیشن و تیزرهای آموزش ترافیک از دیگر اقداماتی است که تا پایان سال اجرا خواهد شد که در مجموع 4 میلیارد تومان برای آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک هزینه می شود.

مهندس خادم السلام با تاکید برآنکه احداث مراکز آموزش ترافیک از دیگر اقدامات مهم در دستور کار این سازمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در پایتخت است گفت: امسال یک مرکز جدید آموزش ترافیک در منطقه 18 احداث می شود و به مرور تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در هر منطقه شهرداری تهران باید حداقل یک مرکز آموزش ترافیک ایجاد شود و براین اساس حداقل 22 مرکز آموزش ترافیک در پایتخت ایجاد می شود تا کودکان تهرانی از سنین پایین بدانند که باید چگونه رفتار کنند و به مرور سطح فرهنگ ترافیک عموم مردم ارتقا یابد.

کد خبر 50790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز