یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تغییر آب و هوای کره زمین ممکن است به شیوع بیشتر برخی از بیماری‌های عفونی وتنفسی و نیز افزایش آسیب‌های ناشی از توفان‌ها و آتش‌سوزی جنگل‌ها بینجامد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه "پزشکان طرفدار محیط‌ زیست استرالیا" در گزارش خود در این باره می‌گویند در دهه آینده سلامت کودکان و سالمندان بیش از همه در معرض خطر ناشی از افزایش درجه حرارت کره زمین هستند.

این پزشکان در گزارش خود پیش‌بینی می‌کنند که پدیده گرمایش جهانی باعث طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از گرمازدگی و سایر عوارض ناشی از فشار گرما (که بر قلب، عروق خونی و ریه‌ها تاثیر می‌گذارند)، جراحات ناشی از توفان‌ها و سایر رویدادهای شدید آب و هوایی، و بیماری‌های آلرژی می‌شود.

علاوه بر این آلودگی بیشتر هوا به افزایش بیماری‌های تنفسی می‌انجامد و افزایش درجه  حرارت خطر بیماری‌های عفونی مانند گاستروآنتریت  و بیماری‌های منتقل شونده بوسیله پشه مانند تب دنگ را بالا می‌برد.

دکتر گرام هورتون یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: "تغییر آب و هوای کره زمین یک چالش اصلی برای نظام بهداشتی ما در طول دهه‌های آینده است. و این نظام را تحت فشاری فزاینده قرار خواهد داد."

این گزارش که کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا آن را تایید کرده است، در آستانه 7 آوریل (19 فروردین) روز جهانی بهداشت منتشر می‌شود که امسال بر نیاز به حفاظت از سلامت در برابر تاثیرات زیانبار ناشی از تغییر آب و هوای کره زمین است، تمرکز دارد.

کد خبر 47921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز