چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

سید مسعود میر کاظمی متولد ۱۳۳۹ در شهر اردستان است. وی از ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم بود.

سید مسعود میرکاظمی

به گزارش همشهری آنلاین، سید مسعود میرکاظمی، زاده ۱۳۳۹ در اردستان  سیاستمدار اصولگرا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم بود. او نماینده تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی (۷ خرداد ۱۳۹۱ – ۶ خرداد ۱۳۹۵) بود. وی در دولت نهم ۴ سال وزیر بازرگانی (۲ شهریور ۱۳۸۴ – ۱۸ مرداد ۱۳۸۸)  و در ابتدای دولت دهم نیز، برای مدت کمتر از ۲ سال، وزیر نفت (۱۸ مرداد ۱۳۸۸ – ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰)  بود.

وی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ با حکم ابراهیم رئیسی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد و تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در این سمت بود.

سوابق نظامی 

  • عضویت رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۹
  • مدیرعامل اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰
  • مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴

سوابق دانشگاهی

میرکاظمی مدرک کارشناسی مهندسی صنایع خود را پس از انقلاب، در سال ۱۳۶۵ و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علم و صنعت ایران اخذ نمود. وی سپس مدرک دکترای مهندسی صنایع را در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

وی مدرس دانشگاه‌های امام حسین، علم و صنعت ایران و امام صادق بوده و سابقه ریاست دانشگاه شاهد از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ را در کارنامه دارد.
 

کد خبر 47570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز