مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معماران فرانسوی در صدد تغییراتی در برج ایفل هستند.

به نوشته روزنامه گاردین در اینترنت، معماران شهر پاریس قصد دارند تا سال آینده و در صد و بیستمین سالروز ساخت برج ایفل، تغییراتی را در نمای ان اعمال کنند.

شرکت معماری "سررو ارشیتکز"(Serero Architects) امتیاز طراحی مجدد سکوی بازدید عمومی و بخش پذیرش این برج را به دست اورده است.

در این تغییرات که در ارتفاع دویست و هفتاد و شش متری سطح زمین اعمال می شود،‌ هیچ گونه نیازی به تغییر دائمی ساختار اصلی برج وجود ندارد. با این طرح ظرفیت سکوی بازدید عمومی این برج دو برابر می شود.

این ظرفیت با بهره گیری از فیبر کربنی کاملا فشرده که در ساخت ماشین های مسابقه و زره پوش ها به کار می رود، ایجاد می گردد و با کمک بازویی شبیه به انچه بال های هواپیما را به بدنه ان وصل می کند، به برج متصل خواهد شد.

اعلام خبر طراحی مجدد برج ایفل، بحث هایی را در فرانسه برانگیخته است. بسیاری از منتقدان درباره لزوم اجرای چنین طرحی و افزایش ظرفیت برجی که سالانه پذیرای شش و نه دهم میلیون بازدید کننده است، به اظهار نظر می پردازند.

گوستاو ایفل این برج را در سال هزار و هشتصد و هشتاد و نه ساخت. این برج که در آغاز با استقبال مردم فرانسه مواجه نشد، اکنون به یکی از جذاب ترین بناهای دیدنی جهان برای گردشگران تبدیل شده است.

کد خبر 47053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز