یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: موضوع تحقیقات روی سلول‌های بنیادی در انگلیس برای نخست وزیر این کشور جنجال آفرین و دردسر ساز شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، انگلیس خود را برای قانونی کردن تولید سلول‌های جنینی ترکیبی انسانی و حیوانی به منظور تحقیقات روی سلول‌های بنیادی جنینی و مقاصد درمانی اماده می‌کند.

برخی از مقامات کاتولیک حزب کارگر در تلاش هستند بخش‌هایی از این طرح را قبول کنند. نخست وزیر انگلیس در شرایط کنونی با دو گزینه مواجه است. وی از یک سو می‌تواند اجازه بدهد در این خصوص رای گیری ازاد انجام شود که در این صورت احتمال دارد طرح مذکور به شکست منجر شود. از سوی دیگر گوردون براون با خطر استعفای وزاری کابینه‌اش مواجه است.
گوردون براون با کمبود وقت مواجه است و هر چه قدر زمان سپری می‌شود؛ وقت او نیزکمتر می‌شود. کورماک مورفی اوکانر اسقف اعظم وست مینیستر انگلیس می‌گوید بخش‌هایی از این طرح تحقیقاتی قابل قبول است و باید این طرح تصویب شود.
این در حالی است که طرح مذکور با مخالفت‌های زیادی مواجه است و شایعه‌هایی درباره احتمال استعفای اعضای کاتولیک هیات دولت انگلیس از قبیل روث کِلی وزیر حمل و نقل انگلیس مطرح شده است. در واقع گوردون براون در وضعیتی قرار گرفته است که انتخاب هریک از دو گزینه فوق الذکر وی را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد که گوردون براون باید به نوعی سازش کند

کد خبر 47029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز