همشهری آنلاین: روسیه اعلام کرد نماینده دائم این کشور در ناتو قصد دارد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای ارسال سلاح به کوزوو را در شورای روسیه-ناتو مطرح و بررسی کند

به گزارش مهر، دیمتری روگوزین در گفتگو با روزنامه نووستی با اعلام این مطلب گفت: این تصمیم نیاز به "بررسی صادقانه" دارد.

نماینده روسیه در شورای روسیه- ناتو ابرازعقیده کرد : تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به کوزوو، بدون شک به این امر منجر می شود که نیروهای بین المللی پاسدار صلح در کوزوو که تحت فرماندهی ناتو هستند، از چارچوب اعتبارنامه خود خارج شوند.

بوش روز پنجشنبه (اول فروردین) حکمی را امضا کرد که بر اساس آن آمریکا می تواند از این پس به کوزوو سلاح صادر کند.

این در حالی است که صربستان نیز با این تصمیم آمریکا مخالفت کرده و درباره اجرایی شدن این تصمیم هشدار داده است.

آمریکا در حالی قصد ارسال سلاح به کوزووی تازه استقلال یافته را دارد که پیش از این ارسال سلاح به این منطقه بر اساس قوانین سازمان ملل متحد ممنوع بود.

پیش از استقلال یکجانبه کوزوو، این منطقه اجازه داشت تا فقط از دو هزار 500 نیروی امنیتی و آنهم تحت نظر ناتو بهره مند باشد، اما پس از استقلال یکجانبه این منطقه که با وجود مخالفتهای روسیه، صربستان و چند کشور دیگر انجام شد، کوزوو در اندیشه افزایش توان دفاعی خود برآمده و در این راه آمریکا نیز از کوزوو حمایت می کند.

روسیه و صربستان ازمخالفان اصلی استقلال کوزوو هستند. روسیه تهدید کرده است که عضویت کوزوو را درسازمان ملل متحد وتو خواهد کرد.

در پی کشکمشهای طولانی بین کوزوو و صربستان،این منطقه در 17 فوریه(28 بهمن) استقلال خود را از صربستان اعلام کرد و بلافاصله چندین کشور از جمله آمریکا و چند کشور مهم اروپایی از جمله سوئد، حمایت خود را از این بیانیه اعلام داشتند.

کد خبر 46957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز