دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

سید هاشم حسینی بوشهری: انقلاب ایران، ماندگاری و استمرار خود را از عنایات الهی دارد؛ اما این لطف الهی با استناد به مضمون آیه شماره 11 سوره رعد که می‌فرماید «خداوند در احوال هیچ قومی تغییر ایجاد نمی‌کند مگر اینکه آن قوم، خود در احوالشان تغییر ایجاد کنند»

زمانی شامل حال مردم خواهد شد که خواستار آن باشند. حضور مردم در انتخابات مجلس هشتم تجلی خواستن برای ماندگاری انقلاب بود. در شرایطی که دشمنان ما با زمینه‌سازی‌ و مقدمه چینی، در تلاش برای دلسرد کردن این ملت از انقلاب و ارزش‌های آن بودند، حضور مردم در پای صندوق‌های رای، مانع از تحقق خواست دشمن شد.

در واقع ملت نشان دادند آنچه مربوط به انقلاب و ارزش‌های انقلاب است برای آنها در اولویت قرار داشته و مشکلات حاشیه‌ای زندگی، در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

اما در مقابل این حضور گسترده که به گفته رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم با ایشان، مهم‌ترین موضوع در انتخابات مجلس هشتم بود، هم برای مسئولان نظام و هم برای نمایندگان منتخب وظایفی متصور است؛

اول اینکه همدلی بین مردم و مسئولان بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب است و مسئولان باید تلاش کنند که این همدلی کمرنگ نشود. فاصله نگرفتن از آرمان‌های انقلاب چه برای مردم و چه برای مسئولان لازمه این همدلی است. مسئولان نباید رفتارشان به گونه‌ای باشد که مردم شکافی بین خود و دولتمردان احساس کنند.

و دوم اینکه به یاد داشته باشیم انقلاب ما با اهداف طمع ورزانه دشمن رویارویی می‌کند. دشمن در این مقطع در تلاش است تا با برجسته کردن مشکلات اقتصادی مردم، آنها را نسبت به انقلاب بدبین کند و مسئولان باید که برای زندگی و شرایط معیشتی مردم تدبیر به خرج دهند.

از سوی دیگر نمایندگان نیز در قبال مردم وظایفی دارند. انتظار مردم از نمایندگانی که به خانه ملت می‌فرستند این است که این نمایندگان در جهت مصالح عالی کشور تلاش کنند و عملکردشان به گونه‌ای باشد که دوستان داخلی وخارجی را که چشم به این انقلاب دوخته‌اند خرسند و دشمنان را ناامید کنند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر کنار گذاشتن ملاحظه در مقابل دشمن تاکید داشتند، لازم است منتخبان مردم در جایی که نیاز به مقابله جدی با اهداف توسعه طلبانه دشمنان احساس می‌شود، محکم ایستاده و ملاحظه و مصلحت اندیشی را کنار گذارند.

*مدیر حوزه علمیه قم

کد خبر 46713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز