جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

حمیدرضا آصفی: گاهی یک لحظه یا یک روز در زندگی انسان سرنوشت ساز است. این لحظات سرنوشت آن قدر مهم و حساسند که اگر کمترین غفلتی در مرحله تصمیم‌سازی یا تصمیم‌گیری صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که خسارات آن دور از انتظار، تلخ و حسرت‌بار باشد.

از سوی دیگر وقتی افراد یک جامعه با بینش صحیح و با نگاهی به افق بهتر برای خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، به تدبیر برای این لحظات سرنوشت اقدام می‌کنند،  نتیجه این تدبیر و توجه لزوما و حتما سرمایه‌ای گرانبها و گامی نو برای ادامه تحول و حرکت برای پیشرفت خواهد بود.

امروز یکی از مراحل حساس یا به تعبیری از گلوگاه‌های راهبردی در لحظات سرنوشت‌ساز،  ‌تحرک سیاسی اعضای جامعه‌ای است که به‌دنبال اهداف بلند در پیشرفت و توسعه است چرا که مشارکت در ساختار و حمایت از یک نظام سیاسی منسجم،  نقش مستقیم و اثربخش در دستیابی به اهداف مطلوب جامعه دارد.

از سوی دیگر نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که نماد بارز تحرک سیاسی،  فرآیند انتخابات در هر جامعه است. در این فرآیند پذیرفته که وجه کاملی از آن را می‌توان در نظام مردمسالار دین‌مدار جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد،  توجه و تدبیر به منظور تصمیم‌سازی درست و تصمیم‌گیری صحیح،  نه تنها برای نسل کنونی بلکه موجب بهره‌مندی آیندگان خواهد بود.

مردم ایران در طول 3دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها با هوشیاری به این مقطع یعنی گلوگاه راهبردی انتخابات نگریسته و با اشراف و وقوف کامل به این لحظه تاریخی، با هوشمندی بی‌مثالی که تا امروز بیشتر برای کارشناسان سیاسی مطرح دنیا به شکل رمزی گیج‌کننده و غیرقابل پیش‌بینی درآمده است،‌ از آن برای پیشبرد انقلاب بزرگی که دستاورد مجاهدت سالهای طولانی است،‌ پاسداری می‌کنند.

از دیگر وجوه تمایز انتخابات به‌خصوص این دوره،‌ بسیج همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آنان که استقلال و آرمان‌خواهی مردم ایران را بر نمی‌تابند، بود.

هرچند در دوره‌های گذشته هم ما این تلاش نافرجام استکبار و تلاش دشمنان را شاهد بودیم اما حجم و گستردگی این هجوم، بارز بود.

دشمن به طرق سیاسی و تبلیغاتی از هیچ کوششی برای بی‌تفاوت نشان دادن مردم و حتی ترغیب آنها برای دوری از اقبال به انتخابات فروگذار نکرد.

کینه و عناد دشمنان ایران پایان یافتنی نیست. طی هفته‌های گذشته شاهد بودیم که با وجود گزارش مثبت آژانس انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، برخی کشورهای غربی با هدایت آمریکا قطعنامه‌ای را در شورای امنیت بر ضد تهران تصویب و به صراحت اعلام کردند که معتقدند صدور قطعنامه تاثیر مستقیم بر انتخابات ایران دارد.

این شتاب در تصمیم‌گیری برای صدور قطعنامه سوم حتی در همین شکل کم خاصیت و بی‌اثربه منظور تاثیرگذاری بر انتخابات بود، چرا که آنان به خوبی می‌دانستند که این قطعنامه آنها را به جایی نمی‌برد و برای ایران بحرانی نمی‌آفریند.

تمام شواهد و قراین حکایت ازتلاش آنها برای دلسرد کردن مردم عزیز این مرز و بوم بود که ره به جایی نبرد و دیروز حضور این ملت غیور در شعب اخذ رای همه حباب‌های باطل آنها را نابود کرد و باید به دشمنان این مرز و بوم گفت: زهی خیال باطل و تصور نادرست!

کد خبر 46494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز