همشهری آنلاین: نیاز به حضور کمیته‌ی راهبری در سطح شهر تهران برای نظارت بر کلیه‌ی سیاست‌ها و تصمیمات در جهت ایجاد شهر الکترونیکی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی نوری - مدیر دیتاسنتر شهرداری تهران، با بیان این مطلب بر تشکیل کمیته‌ی راهبری در سطح شهر تهران برای ایجاد شهر الکترونیکی تاکید و اظهار کرد: این کمیته وظیفه‌ی راهبری دارد و باید سرویس‌های مورد نیاز شهر تهران و شهروندان را مشخص و سپس با سیاست‌گذاری وظایف هر ارگان را تعریف کند و می‌تواند پس از تعریف سرویس‌ها، سهم هر ارگان از ارایه‌ی سرویس را تعیین کند.

این کارشناس تصریح کرد: شهرداری‌ها در چگونگی شکل‌گیری شهر الکترونیکی نقش مهمی ایفا می‌کنند و تاکنون حرکت‌های خوبی را در حوزه‌ی زیرساخت انجام داده است.

نوری تصریح کرد: ضرورت کمیته‌ی راهبری باید از سطوح بالا مشخص شود و نظارت عالی بر تمامی بخش‌ها داشته باشد و به گونه‌ای الگوی سایر شهر قرار گیرد.

این کمیته قادر است در یک نهاد مانند NGO قرار داشته باشد البته دولت همیشه حضور دارد و نظارت کامل‌تری را خواهد داشت همچنین در تعریف سرویس‌ها نحوه‌ی تعامل ارگان‌های ذی‌ربط تعیین می‌شود که هماهنگی بین آن‌ها حایز اهمیت است.

کد خبر 46003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز