همشهری آنلاین: بیش از 200 تن از صاحبان صنایع و سرمایه داران ایتالیایی در همایشی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران و گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران اعلام کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیران و صاحبان صنایع ، بانکداران و سرمایه گذاران فعال ایتالیایی مقیم شهر مودنا در شمال این کشور در همایشی یک روزه در محل اتاق بازرگانی این شهر بر علاقه مندی خود برای گسترش همکاری های تجاری اقتصادی و صنعتی با ایران تاکید کردند.

البرتو مانتووانی رئیس اتاق بازرگانی مودنا و روزاریو الساندرلو رییس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به امکانات بالقوه اقتصادی ایران، قوانین و تسیهلات سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی در ایران را برای حاضران تشریح کردند.

ظهره وند سفیر ایران در ایتالیا نیز با تبیین سیاست های کلان اقتصادی اصل 44 قانون اساسی و تاثیر ان بر روند خصوصی سازی در ایران گفت: با اجرای سیاست‌های جدید دولت جمهوری اسلامی ایران امکان فعالیت بخش خصوصی تقریبا در همه زمینه ها فراهم شده است.

در ادامه این همایش هم تعدادی از بازرگانان ایتالیایی حاضر در این نشست که در ایران فعالیت دارند همکاران خود را از فرصت های جذاب اقتصادی در ایران آگاه کردند.

رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در گفتگو با خبرنگار اعزامی صدا و سیما به شهر مودنا گفت:ما به ایران نه تنها به عنوان یک شریک بزرگ اقتصادی بلکه به عنوان کشوری که دارای جایگاهی برجسته در منطقه و صحنه بین المللی است توجه داریم.

جانلوکا لوچانو یکی از مدیران ارشد بانک ایتالیایی اوبای که در این نشست حضور داشت به خبرنگار صدا و سیما گفت ما سال هاست که فعالیت شرکت های ایتالیایی در ایران را حمایت می کنیم و با همه بانک های دولتی و خصوصی ایران همکاری بسیار خوب و نزدیک داریم.

در پایان این همایش، سفیر جمهوری اسلامی ایران به سوالات کارآفرینان ایتالیایی درباره برنامه های دولت در خصوص تسیهلات سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی در ایران پاسخ داد.

کد خبر 45976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز