چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: نشست مشترک باشگاه سایپا با رسانه‌ها درحالی برگزار ‌شد که این بار علی دایی برخلاف دفعات قبل خود را پاسخگوی سئوالات مربوط به تیم‌ملی هم می‌دانست.

کنفرانس با اظهارات مدیرعامل باشگاه سایپا آغاز شد. مهرداد هاشمی ابتدا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 5 سال گذشته سایپا گفت: «اصلی‌ترین هدف باشگاه با حضور علی دایی محقق شد. ما در فصل گذشته قهرمان شدیم.»

 وی که طی فصل جاری به خصوص در شرایط بحرانی چندین بار ضمن گفت‌وگوهای رسانه‌ای حمایت باشگاه از دایی را اعلام کرده است، چشم‌انداز سایپا را پیشروی در سطح ملی و آسیا دانست. هاشمی گفت: «خوشحالم که فدراسیون حالا با سایپا ژست می‌گیرد. چون ما به یک مجموعه واقعی تبدیل شده‌ایم.» اما علی دایی نیز ضمن تقدیر از باشگاه سایپا تأکید کرد: «آنها بودند که به من فرصت دادند و من حالا وظیفه خودم می‌بینم که به سایپا خدمت کنم.»

 تیم ملی را با کدام هدف تعقیب کنیم و اساساً آورده‌های دایی برای تیم‌ملی چیست؟ علی دایی در پاسخ به این سئوال گفت: «قبل از هر چیز باید بگویم که سرمربیگری تیم‌ملی برای خود من غیرمنتظره بود. اما با این همه سعی دارم نخستین قدم را با موفقیت بردارم. به همین دلیل در اولین تصمیم خود دستیاران خوبی را انتخاب می‌کنم و البته از افکار و نظرات مربیان لیگ نیز کمک خواهم گرفت.»

وی ادامه داد: «مهم‌ترین آورده من نظم است. این مسئله نقطه اتکا ما خواهد بود. تنها در سایه انضباط می‌توانیم تیم‌ملی را به سمتی سوق دهیم که هم بهتر بازی کند و هم بهتر نتیجه بگیرد.»

هاشمی درباره نوع انتقال دایی به فدراسیون تلویحاً گلایه کرد. وی گفت: «خود من ساعت 3 بعد از ظهر متوجه شدم. دایی در طول کمتر از 3 ساعت به تیم‌ملی رفت و این مسئله به فدراسیون مربوط می‌شود، ما مقصر نیستیم. در همه جای دنیا حداقل 24 ساعت برای انجام چنین کاری به باشگاه فرصت می‌دهند.»

سرمربی تیم‌ملی نیز در واکنش به موضوع دوشغله بودن خود تأکید کرد: «قبول دارم که اگر تمرکز داشته باشم، در تیم‌ملی بهتر نتیجه می‌گیرم. اما مطمئن باشید اگر نمی‌توانستم در دو جبهه کار کنم، پیشنهاد فدراسیون را خیلی راحت رد می‌کردم. من طی کمتر از 5 ماه دو روی سکه در مربیگری‌ام را تجربه کرده‌ام. اتفاقی که خیلی از مربیان حتی در طول 10 سال هم با آن روبه‌رو نمی‌شوند. در اوج بحران خدا دستم را گرفت و حالا هم هیچ نگرانی ندارم. از امروز زندگی جدیدی را با تیم‌ملی آغاز خواهم کرد.»

 علی دایی در دفاع از دوشغله بودن خود سپس به نکته‌ای اشاره کرد که تقریباً منطقی به نظر می‌رسید. او گفت: «اولین بازی سایپا با الکویت خواهد بود. تیمی که 7 ملی‌پوش دارد و سرمربی تیمش، مرد اول تیم‌ملی کویت هم به حساب می‌آید. خب این اتفاقاً فرصت خوبی است که من با شناخت بهتری تیم‌ملی را مقابل تیم‌ملی کویت هدایت کنم. الکویت مقدمه خوبی برای کویت خواهد بود.»

 آقای دایی! جانشین 10 در تیم‌ملی کدام بازیکن خواهد بود؟ کاپیتان اسبق تیم‌ملی پاسخ داد: «در تیم من همه بازیکنان می‌توانند 10 باشند. در فوتبال شماره‌ها بازی نمی‌کنند. مطمئن باشید هر بازیکنی لایق باشد در تیم‌ملی بازی خواهد کرد.»

در همین حال مهرداد هاشمی از علی دایی پرسید: «شما سرمربی تیم‌ملی هستید، آیا امکان دارد دایی را دعوت کنید؟» علی دایی با لبخند در مقام پاسخگویی برآمد. وی گفت: «دایی آماده و سرحال را حتماً دعوت می‌کنم. مطمئن باشید.»

 رویکرد سرمربی تیم‌ملی در رابطه با تغییر نسل در تیم‌ملی چیست؟ دایی در این باره به دو موضوع اشاره کرد: «اولاً من برخلاف شایعاتی که مطرح می‌شود با هیچ یک از لژیونرها هیچ‌گونه مشکلی ندارم. نه با مهدوی‌کیا مشکل دارم، نه با وحید هاشمیان و نه علی کریمی. اینها برای تیم‌ملی زحمت کشیده‌اند. من آبروی خودم را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم. در تیم‌ملی به مسائل شخصی‌ام نگاه نمی‌کنم. واکنش‌های من تغییر خواهد کرد، چون اینجا پای منافع ملی در میان است.»

 دایی ادامه داد: «من تیموریان را مثال می‌زنم. تمرینات آندو در انگلیس را هیچ بازیکنی در ایران ندارد. هر تمرین او یک بازی محسوب می‌شود. اما با همه این حرف‌ها هر بازیکنی که آماده باشد، در ترکیب تیم‌ملی جای خواهد داشت.»

سرمربی تیم‌ملی همچنین در واکنش به حضور یک گزینه به عنوان مدیرفنی در تیم‌ملی تأکید کرد: «من از فدراسیون فوتبال درباره مسائل فنی اختیار تام گرفته‌ام. مدیر فنی تعریف دارد. باید برنامه‌هایش بررسی شود و با هماهنگی من بیاید. او در تیم‌ملی همان سبکی را دنبال خواهد کرد که خیلی‌ها از علی دایی انتظار دارند؛ فوتبال هجومی؟سرمربی تیم‌ملی تصریح کرد: «من فوتبال دفاعی را دوست ندارم.

در مورد تیم‌ملی هم باید بگویم دفاع 3 نفره را اصلاً قبول ندارم و 2-5-3 در تفکرات من جایی ندارد. البته هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما به تناسب شرایط بازی، سیستم را انتخاب می‌کنیم.»

وی در پایان به نکته دیگری هم اشاره کرد. دایی در پاسخ به این سئوال که آیا در این تیم‌ملی بازی خداحافظی‌تان را انجام خواهید داد، تأکید کرد: «دوست ندارم هیچکس برایم بازی خداحافظی ترتیب دهد، همین.»

 دایی ادامه داد: «ما خوش استقبال هستیم و به تندی بدرقه می‌کنیم. مربیگری در تیم‌ملی به همین دلیل خیلی سخت است. اما من قبول کرده‌ام. هنوز هیچ شرطی را روی کاغذ نیاورده‌ام. فقط قول داده‌ام، پای حرفم می‌ایستم و امیدوارم بتوانم از این آزمون نیز سربلند بیرون بیایم.» علی دایی همچنین قول داد که بهترین تیم‌ملی را تشکیل دهد.

کد خبر 45818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز