سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیزدهمین نشست نقد نغمه به نقد وارزیابی آلبوم «ترنج» به آهنگسازی و خوانندگی محسن نامجو اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که در ساعت 17 و 30 دقیقه روز یکشنبه 19 اسفند در تالار فریدون ناصری خانه هنرمندان برگزار می شود، محسن نامجو به عنوان آهنگساز اثر و سید محمد ساعد( آهنگساز و نوازنده سنتور) ومحمد رضا فیاض( آهنگساز و نوازنده سنتور و منتقد موسیقی)به عنوان منتقدان این اثر حضور خواهند داشت.

سیزدهمین نشست نقد نغمه آخرین نشست از دور دوم این مجموعه نشست ها است که از سوی موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برگزارمی شود.
در این مجموعه نشست ها، آلبوم یا کنسرت های موسیقی با حضور آهنگساز اثر و نیز منتقد مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

در نشست های قبلی هوشنگ کامکار، فریدون شهباریان،پیمان سلطانی و سیاوش بیضایی،مجید درخشانی،شاهین فرهت،سعید فرج پوری،ساسان فاطمی،علی معلم،سید محمد میرزمانی،مهران مهرنیا،علی جواهری، محمد رضا آزاده فر،نادر مشایخی،دکتر مصطفی کمال پورتراب،به عنوان منتقد و یا آهنگساز حضور داشتند ودر طی آن آثار و کنسرت های متعدد مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت.[پرونده نشست های نقد نغمه در همشهری آنلاین]

از مجموع 13 برنامه نقد نغمه سه برنامه هم به صورت موضوعی به نقد موسیقی، نقد تیتراژ سریال های تلویزیونی و نقد نغمه های عاشورایی اختصاص داشت.

علاوه بر منتقدین و آهنگسازان در هر جلسه نقد نغمه زمانی به پرسش و پاسخ حاضران در نشست با آهنگساز و منتقد اختصاص می یابد تا دید گاههای شنوندگان حاضر در نشست نیز طرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آلبوم ترنج  از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری به بازار موسیقی عرضه شدو در همان زمان عرضه به محل نزاع میان دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد و مرکز موسیقی حوزه هنری تبدیل شد.[واکنش ارشاد به انتشارآلبوم ترنج]

دست اندرکاران وزارت ارشاد معتقد بودند که این اثر بدون مجوز وزارت ارشاد نباید عرضه عمومی می شد، اما مدیران حوزه هنری معتقد بودند که راسا قادر به دادن مجوز به گرو ه‌هاو افراد و آلبوم ها هستند. در نهایت این جدال به نفع بخش موسیقی وزرارت ارشاد به پایان رسید و مدیر بخش موسیقی حوزه هنری به یکباره از کار برکنار شد.

وی که همزمان سردبیری نشریه موسیقی مقام( نشریه موسیقایی حوزه هنری ) را عهده دار بود، قصد داشت شماره‌آخر این نشریه را به نقد و بررسی آلبوم ترنج و ویژگی های کاری نامجو اختصاص دهد که در آخرین لحظه از توزیع این شماره جلوگیری به عمل آمد وهمزمان مدیر موسیقی برکنار شد.

مجموعه کارهای محسن نامجو در دو سال اخیر محل ابراز نظرهای مختلفی از موافقت تا مخالفت را در پی داشته است. نامجو در گفت وگویی که اواخر سال گذشته با همشهری جوان داشت دیدگاههای خود درباره کارش را بیان کرده بود.[گفتگو با محسن نامجو]

کد خبر 45794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز