یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

فرهاد عشوندی: «سلام، رادیو ورزش؟ آقا من می‌خواهم بگویم اگر مربی تیم ملی انتخاب نشده، مقصر مسئولان جشنواره فیلم فجر هستند.»

برنامه صبح ورزش شبکه رادیویی ورزش در میان تماس‌های تلفنی صبحش، این جمله یکی از شنوندگان برنامه‌اش را پخش کرد.

جمله‌ای که تعجب اپراتور برنامه رادیویی را هم برانگیخت ؛«برای اینکه در جشنواره فیلم کوتاه من می‌خواهم رئیس فوتبال شوم آقای علی آبادی را پخش کردند و حالا ایشان می‌خواهد کاری کند که قسمت دوم فیلمش، من مربی تیم ملی انتخاب می‌کنم را بسازند!»

***

دیروز هم فدراسیون فوتبال به وعده اش عمل نکرد و نتوانست سرمربی تیم ملی فوتبال را معرفی کند. درحالی که صبح دیروز، مهدی تاج از انتخاب قطعی افشین قطبی تا ساعاتی بعد خبر می‌داد، هرچه ساعت‌ها گذشتند با وجود شروع مذاکرات، در انجام این اتفاق، تردید‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد.

صبح دیروز افشین قطبی به فدراسیون فوتبال دعوت شد. او و سرپرست پرسپولیس، ساعتی را در راهروهای فدراسیون به انتظار نشستند تا تکلیف اعضای مذاکره‌کننده با آنها مشخص شود. کفاشیان که از صبح گفته می‌شد در تلاش برای کسب تکلیف از سازمان ورزش است، مدام با کیومرث هاشمی در ارتباط مستقیم بود اما نمی‌توانست نظر موافق سازمان را بگیرد تا قرارداد با افشین امضا شود.

به همین دلیل، سرانجام عزیز محمدی و مهدی تاج به جای شخص رئیس، مذاکره با افشین را آغاز کردند. قطبی از سرگردانی در فدراسیون فوتبال کمی دلخور شده بود. با شروع مذاکرات، این گروه 4 نفره به سازمان ورزش رفتند تا برنامه‌های قطبی را برای کیومرث هاشمی، مرد شماره 2 سازمان ورزش تشریح کنند.

کسی که به‌عنوان بزرگترین حامی امیر قلعه نویی برای بازگشت به تیم ملی یاد می‌شد. این نشست ساعتی طول کشید اما به نتیجه خاصی نرسید؛« آقای هاشمی گفت فدراسیون مختار است هر تصمیمی بخواهد بگیرد.» این جمله را کفاشیان پس از نشست ظهر دیروز گفت اما در ساعات پس از آن هم خبری از اعلام نام قطبی نشد. منابع آگاه در همان ساعات، مدام اصرار داشتند که سازمان ورزش مخالف حضور افشین قطبی در تیم ملی است و گزینه آنها کسی غیر از امیر قلعه نویی نیست.

مذاکرات با قطبی در سازمان ورزش، درحالی که پس از انتخابات مجمع فوتبال، فدراسیون و سازمان بر استقلال کامل تشکیلات فوتبال اصرار داشتند، مهر تاییدی زد بر تمام شایعات دخالت مستقیم سازمان در انتخاب سرمربی تیم ملی، گذشتن از کنار نام خاویر کلمنته و اصرار خارج از عرف برای رساندن دوباره امیر قلعه نویی به نیمکت تیم ملی فوتبال.

تلاش ما برای گفت‌وگو با کیومرث هاشمی درباره نقش سازمان ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی به جایی نرسید و کنزی مشاور مطبوعاتی سازمان هم از جلسات متعدد معاون رئیس گفت تا مطمئن شویم امکان مکالمه با او برایمان فراهم نمی‌شود. محمد آخوندی هم که اصرار داشت در جلسه شورای برون مرزی است، در پاسخ به سؤال ما ابتدا گفت: «سازمان ورزش هیچ دخالتی در انتخاب سرمربی ندارد » و لحظه‌ای بعد اصرار کرد که این حرف از او نقل نشود.

این تناقض در گفته‌های سخنگوی سازمان ورزش را هم می‌توان به ممنوع‌المصاحبه بودن سخنگو تعبیر کرد و هم به اینکه این مقام مسئول نمی‌خواسته دخالت سازمان را در انتخاب مربی تیم ملی کتمان کند!

بی خبری از عصر دیروز آغاز شد و کار به جایی رسید که مسئولان پرسپولیس از افشین قطبی خواستند تا همراه با تیم‌شان برای بازی عصر امروز مقابل فجر راهی شیراز شود تا بار دیگر وعده فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی، عملی نشود.

***

«وقتی یک میلیارد و900 میلیون تومان بدهی داریم، چطور انتظار دارید که استقلال‌مان را حفظ کنیم؟ ما حساب کردیم که فوتبال ایران در سال بعد 2.5 میلیارد هم هزینه دارد با این شرایط چطور انتظار دارید که بتوانیم استقلال مان را حفظ کنیم؟»

یکی از اعضای هیات رئیسه این جمله را در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که چرا سازمان در انتخاب مربی تیم ملی دخالت می‌کند به زبان می‌آورد. فدراسیون درحالی با این بدهی میلیاردی به هیات رئیسه جدید واگذار شده که در زمان برکناری محمد دادکان، 1.8 میلیارد تومان در حساب ارزی فدراسیون از زمان ریاست صفایی فراهانی مانده بود و در همین دوره انتقالی هم فیفا 4.5 میلیون فرانک سوییس که آخرین قسط از جایزه صعود به جام جهانی بود را به حساب فدراسیون ایران واگذار کرده بود.

فدراسیونی که در سال اعزام تیم ملی به جام جهانی فوتبال، 3 میلیارد تومان هزینه داشته است. حال اینکه چطور این رقم موجودی به بدهی 2 میلیاردی بدل شده را هیچ کس پاسخی برایش ندارد اما کفاشیان تنها در این باره می‌گوید:« ما که آمدیم گفتند همه پولها هزینه شده.»

***

فدراسیون که به سازمان ورزش مقروض است به ناچار از دستورات سازمان تبعیت می‌کند. این حقیقتا ست که اعضای هیات رئیسه وقتی قرار باشد نامی از آنها به میان نیاید با خیالی آسوده بیان می‌کنند. این دلیل تاخیر در انتخاب سرمربی است.

البته یکی از اعضا هیات رئیسه می‌گوید این داستان هزار و یک شب به نقطه پایانش رسیده؛«دیشب و تا ساعت 11.10 دقیقه شب، تاج داشت با محمد علی‌آبادی حرف می‌زد. در این تماس تلفنی که نزدیک به یک ساعت طول کشید، نماینده فدراسیون با دلایلش توانست آقای رئیس را قانع کند.»

این یعنی پایان ماجرا؛«ما تا اخبار ساعت 2 بعد از ظهر افشین قطبی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کنیم.»

کد خبر 45599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز