همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، پایبندی مردم و مسئولان بر شاخص‌ها و اصول نظام اسلامی و بیان صریح و بدون هراس آنها، و ایستادگی و حضور هوشمندانه در صحنه را عامل سربلندی نظام و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف از جمله موفقیت بزرگ در موضوع هسته‌ای دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان تصریح کردند: انتخابات مجلس هشتم یکی دیگر از عرصه های مهم است که به لطف خداوند متعال و با حضور گسترده مردم و انتخاب نمایندگان اصلح نتیجه انتخابات به صلاح مردم و کشور و مایه پیشرفت، عزت و عظمت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرکت رو به جلو نظام اسلامی در 29 سال گذشته و به ویژه پیشرفت­های کشور در سال­های اخیر افزودند: یک نمونه از پیشرفت های نظام اسلامی، مسئله هسته ای است که ملت ایران در این موضوع، حقاً و انصافاً به یک موفقیت بزرگ و پیشرفت چشمگیر دست یافته است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: همان کسانی که می گفتند باید فعالیت هسته ای ایران برچیده شود اکنون می گویند ما حاضر به قبول پیشرفت های شما هستیم به شرط آنکه برای مدت محدودی ادامه پیدا نکند، که این مسئله، پیشرفت بزرگی است که جز با استقامت به دست نمی آمد.

ایشان نقش شخص رئیس جمهور و ایستادگی وی را در پیشرفت موضوع هسته ای بسیار بارز دانستند و افزودند: در کنار ایستادگی ملت، مجلس هفتم نیز برخلاف تلاش عده ای در دوره قبل، واقعاً در موضوع هسته ای ایستادگی و پافشاری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی و سپاسگزاری فراوان و صمیمانه از قشرهای مختلف مردم، مراجع محترم، روحانیت معظم و مسئولان در بخش های مختلف به ویژه دولت و مجلس به دلیل اتخاذ مواضع صریح در موضوع هسته ای تأکید کردند:‌ حضور هوشمندانه مردم در صحنه و وحدت نظر مسئولان، در هر موضوعی همواره موجب استحکام نظام اسلامی خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از عرصه های مهم برشمردند و با اشاره به عملکرد خوب مجلس هفتم، افزودند: به لطف خداوند متعال ، مردم در این دوره از انتخابات نیز حضور خوبی خواهند داشت و امیدواریم مردم با انتخاب نمایندگانی شجاع، مؤمن، صریح در بیان ارزش­ها و اصول انقلاب، کاردان و دلسوز مردم، مجلسی فعال تر و پرتلاش تر در جهت تامین منافع نظام و کشور تشکیل دهند.

ایشان همچنین با اشاره به ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی بی نظیر، در تبیین شاخصها و اصول نظام اسلامی افزودند: جمهوری اسلامی حقیقت واحدی است که براساس اصول و مبانی اسلام، ساختی جدید از نظام سیاسی و اجتماعی را تشکیل می دهد، بنابراین شاخص های نظام اسلامی با شاخص های جهانی متفاوت است و شاخص های جهانی نمی تواند ملاک و معیار نظام اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه متفاوت بودن شاخص ها به معنای استفاده نکردن از علم و تجربیات موفق دیگران نیست، خاطرنشان کردند: ارزیابی موفق بودن تجربیات دیگران نیز باید براساس شاخص های نظام اسلامی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای شاخص های نظام اسلامی را محکمات انقلاب و خط امام خمینی (ره) دانستند و تصریح کردند: خط امام راحل همان شاخص های اسلام اصیل است وحضرت امام (ره) در بیان اصول اسلام و ارزش­های انقلاب ، بسیار صریح و روشن عمل می کردند و درخصوص عمل به آنها نیز با هیچ­کس تعارف نداشتند.

ایشان در تبیین شاخص های نظام اسلامی، به عدالت اشاره کردند و افزودند: عدالت اعم از اقتصادی، قضایی و اجتماعی از اصول قطعی نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عدالت اقتصادی و لزوم رعایت آن از جانب مسئولان نظام اسلامی تأکید کردند: همان­گونه که حضرت علی (ع) می فرمایند ، شاخص در رعایت عدالت اقتصادی برای مسئولان، مقایسه زندگی خود با پایین ترین طبقات مردم است.

حضرت آیت الله خامنه ای، اتخاذ مواضع صریح و آشکار در مقابل جبهه دشمنان و افتخار به اصول و ارزش­های انقلاب اسلامی را از دیگر شاخص های نظام اسلامی برشمردند و افزودند:‌ تدابیر نظام اسلامی را می توان براساس مصلحت، اشکار یا مخفی کرد اما هویت نظام اسلامی باید همواره آشکار باشد زیرا تابلوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان با تأکید بر اینکه نباید در بیان ارزش­ها و اصول انقلاب تعارف و واهمه ای داشت، خاطرنشان کردند: اعلام صریح ارزش­ها و اصول موجب سربلندی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی می­شود.

رهبر انقلاب اسلامی،‌همراهی و تبادل نظر نیروهای معتقد به انقلاب و پررنگ کردن مرزها با دشمن را از جمله شاخص های نظام اسلامی دانستند و افزودند:‌ مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب با سلایق و عقاید مختلف باید در چارچوب اصول با یکدیگر اتحاد و همکاری داشته باشند و مرزهای فکری، عقیدتی و ارزشی خود را با دشمن پررنگ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تهاجم فرهنگی دشمن را منحصر به مسائل فرهنگی ندانستند و با اشاره به استفاده دشمن از ابزار فرهنگی برای تأثیرگذاری در مسائل سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کردند: یکی از این نمونه ها، تبلیغات و تلاش دشمن برای تقسیم بندی سیاسیون و نخبگان سیاسی کشور به تندرو و میانه رو است.

ایشان در همین خصوص افزودند: در تقسیم بندی دشمن ، کسانی که به اصول نظام اسلامی معتقد باشند ،‌ تندرو معرفی می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان ارشد نظام در طول سا­ل­های گذشته همواره از مخلصین امام (ره) و پایبند به اصول بوده اند، خاطرنشان کردند: بحمدالله فضای کنونی کشور و گفتمان حاکم بر جامعه، گفتمان پایبندی بر اصول و ارزشها است و مسئولان ، اعم از اعضای دولت،‌ نمایندگان مجلس و بخش های دیگر به پایبندی به اصول نظام اسلامی افتخار می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمن با استفاده از شگرد رایج خود برای تقسیم بندی عرصه سیاسی کشور به تندرو و میانه رو ، تلاش می­کند با گفتمان حاکم بر پایبندی به اصول انقلاب اسلامی مقابله کند و به صراحت نیز اعلام کرده است که باید فشار به ایران را افزایش داد تا در دو انتخابات مهم آینده ، میانه روها یا همان افرادی که به اصول و نظام جمهوری اسلامی معتقد نیستند برسر کار بیایند.

ایشان با تأکید بر اینکه اکثریت مردم و مسئولان به اصول نظام و انقلاب معتقدند تصریح کردند:‌ این اصول باید مبنای همکاری و اتحاد ملی قرار گیرد و اقلیتی هم که این اصول را قبول ندارند، به عنوان شهروند از حقوق عمومی برخوردار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت استقامت، شجاعت، فداکاری و حضور مردم در صحنه همواره حرکت رو به پیشرفت داشته و اکنون به قدرت اول منطقه و کشوری تأثیر گذار در بسیاری از مسائل جهانی تبدیل شده است. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به برخی مطالب نمایندگان محترم مجلس خبرگان در نشست اخیر درباره لزوم وحدت بیش از پیش در جامعه تأکید کردند: با توجه به جایگاه نظام اسلامی در جهان و در منطقه و تلاشهای دشمنان برضد نظام، وحدت و همدلی یکی از نیازهای ضروری کنونی کشور است.

ایشان خاطرنشان کردند: البته این وحدت الزاماتی نیز دارد که از جمله آنها کوتاه آمدن سلایق مختلف از برخی رفتارها، اظهارات و پافشاری ها است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین مسئله فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در دنیا را یک مسئله درجه اول و بسیار با اهمیت دانستند و افزودند: فرهنگ همانند هوای تنفسی در یک جامعه است که اگر این هوا سالم باشد، در رفتار، منش و جهت گیری افراد تأثیرگذار خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مسائل فرهنگی نیازمند بحث های مبسوط و تأمل و تعمق بیشتر از جانب همه مسئولان است.

در ابتدای این دیدار آیت ­الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان یکی از ویژگیهای نشست اخیر مجلس خبرگان را فضای حاکم برای اتحاد، همدلی و همراهی با مسئولان دانست و افزود: انسجام اسلامی نیز یکی از موضوعات مورد توجه در نشست اخیر بود که بر لزوم تلاش بیشتر در این خصوص تأکید شد.

وی همچنین از رهنمودهای مقام معظم رهبری و زمینه سازی ایشان برای برگزاری پرشورتر انتخابات مجلس هشتم قدردانی کرد.

آیت الله یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان نیز ضمن ارائه گزارشی از سومین اجلاس دوره چهارم خبرگان گفت: در این نشست علاوه بر ارائه گزارش دبیرخانه و کمیسیون های مربوط، برخی نمایندگان در نطق های خود درخصوص مسائل مختلف کشور از جمله مسائل فرهنگی، لزوم حفظ وحدت، و ضرورت اتحاد میان علمای اسلام دیدگاههای خود را بیان کردند.

کد خبر 45297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز